شیوه شاکتی به طور غیر رسمی به عنوان نام محل ورود کاوشگر هند انتخاب شد

هند نام شیوه شاکتی را به عنوان نام محل فرود کاوشگر چانداریان ۳ انتخاب کرده است. البته این نام گذاری به طور غیررسمی انجام شده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هند محل فرود چانداریان ۳ در منطقه قطب جنوب ماه را با نام شیو شاکتی نام گذاری کرده است. نخست وزیر […]

هند نام شیوه شاکتی را به عنوان نام محل فرود کاوشگر چانداریان ۳ انتخاب کرده است. البته این نام گذاری به طور غیررسمی انجام شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هند محل فرود چانداریان ۳ در منطقه قطب جنوب ماه را با نام شیو شاکتی نام گذاری کرده است. نخست وزیر این کشور در روز شنبه در جریان بازدید از سازمان تحقیقات فضایی این نامگذاری را انجام داد. شیو و شاکتی به معنی شیوا و قدرت در زبان سانسکریتی هستند. نخست وزیر هند اعلام کرد شیوا خدای برتر در هند بوده و شاکتی نیز در واقع پشتکار زنان دانشمندان را مدنظر قرار می دهد.

پیش از این فرودگر چانداریان ۲ نیز در سال ۲۰۱۹ در منطقه ای روی سطح ماه سقوط کرده بود. این منطقه نیز تیرانگا نامگذاری شد. تیرانگا به معنی سه رنگ اشاره به پرچم این کشور دارد. البته باید گفت این نام های انتخاب شده به طور غیررسمی هستند و در ابتدا باید این نامگذاری توسط اتحادیه بین المللی نجوم در پاریس تایید شود. این مرکز وظیفه نامگذاری اجرام آسمانی با توجه به ویژگی های آنها را بر عهده دارد.

تاکنون دو فرودگر و ماه نورد رباتیک هند طی مأموریت چانداریان ۳ و حضور در مریخ توانسته اند برنامه ریزی های انجام شده را به خوبی پشت سر بگذارند. طبق اعلام سازمان فضایی هند ماه نورد پراگیان در هنگام کاوش روی سطح ماه به یک دهانه قابل توجه برخورد کرد. این برخورد باعث تغییر مسیر این ماهنورد شد.