گرم شدن نیمکره شمالی احتمال شکل‌گیری چشم انداز برفی را کاهش داده است

محققان می‌گویند گرم شدن مناطق برفی در فصل زمستان باعث می‌شود تا سرعت ذوب شدن برف‌ در آنها افزایش پیدا کند. این موضوع در سراسر نیمکره شمالی نیز تاثیر گذاشته و به طور واضح مقدار انباشت برف در حوزه رودخانه این منطقه به شدت کاهش یافته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

محققان می‌گویند گرم شدن مناطق برفی در فصل زمستان باعث می‌شود تا سرعت ذوب شدن برف‌ در آنها افزایش پیدا کند. این موضوع در سراسر نیمکره شمالی نیز تاثیر گذاشته و به طور واضح مقدار انباشت برف در حوزه رودخانه این منطقه به شدت کاهش یافته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جاستین منکین استاد جغرافیا در کالج دارتموس و از نویسندگان مطالعه تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های انسانی به نیویورک تایمز گفته است: در حال حاضر شاهد ذوب شدن سریع برف‌ها بوده و فراتر از آن شاهد ناپدید شدن کل برف‌ها خواهیم بود. در صورتی که حجم برف کاهش پیدا کند کل جرم توده برف روی زمین نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع می‌تواند در مکان‌هایی که به ذوب شدن برف در بهار و تامین منابع آبی وابسته هستند همراه با پیامدهای نگران کننده باشد.

در حال حاضر برف قرار گرفته روی زمین در برخی مناطق به حدی اندک است که ممکن است حتی تا پایان زمستان نیز دوام نداشته باشد. یکی از اثرات تغییرات اقلیمی افزایش بارندگی در کوتاه مدت است. بدین ترتیب که بارش برف و کولاک بیشتر شده اما در زمان گرم شدن هوا این برف‌ها سریع‌تر ذوب می‌شوند و در واقع به عنوان توده برفی روی زمین باقی نخواهند ماند.

نکته مهم دیگر در زمان مطالعه میزان انباشت برف در زمین پیامدهای بالقوه آن است. برف سفید می‌تواند باعث انعکاس نور خورشید شود در حالی که زمین تیره نور و گرما را به خود جذب می‌کند. در صورت کاهش جدی انباشت برف و حذف آن از روی زمین حلقه بازخورد باعث می‌شود تا سیاره زمین گرمتر و گرمتر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال