تشدید تنش‌های چین و غرب

تلاش برای ممنوعیت تیک تاک در اروپا و امریکا

ترس ایالات متحده و اروپا در مورد سوء استفاده چین از جمع آوری داده های TikTok و ترویج نگاه جهان بینی پکن به یک بازنگری فوری در قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها می انجامد. به گزارش واحد اینترنت و شبکه آژانس خبری تکنا، پلیس FBI امریکا نرم افزار تیک تاک را تهدیدی برای امنیت […]

ترس ایالات متحده و اروپا در مورد سوء استفاده چین از جمع آوری داده های TikTok و ترویج نگاه جهان بینی پکن به یک بازنگری فوری در قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها می انجامد.

به گزارش واحد اینترنت و شبکه آژانس خبری تکنا، پلیس FBI امریکا نرم افزار تیک تاک را تهدیدی برای امنیت ملی کشور خوانده است. دولت ایالات متحده قانونی را تصویب کرده است که مقامات را مجبور میکند تیک تاک را از تلفن های خود حذف کنند. همچنین چندین سناتور امریکایی نیز این اپلیکیشن را بعنوان یک اسب تروجان حزب کمونیست چین به رسانه ها معرفی کرده اند. اپلیکیشنی که پیشتر به خاطر رقص‌های عجیب و غریب، راه‌اندازی ستارگان رسانه‌ای نسل Z و مکیدن نوجوانان به ورطه محتوای چند ساعته معروف است.

اما بحث کینه توزانه درباره TikTok که در دولت ترامپ آغاز شد، در زمان پرزیدنت بایدن ادامه پیدا کرد. علاوه بر ممنوعیت این نرم افزار در همه دستگاه‌های دولت فدرال، حداقل ۲۷ ایالت، نرم افزار TikTok را در مدارس و دانشگاه‌های دولتی ممنوع اعلام کرده بودند. یک لایحه دو حزبی که در دسامبر گذشته در کنگره ارائه شد، ممنوعیت استفاده از این برنامه توسط همه افراد در ایالات متحده را تعیین میکند.

بدبینی به TikTok به اروپا نیز سرایت کرده است. برخی از سیاستمداران اروپایی ادعا می کنند که TikTok یک خطر امنیتی است و هشدار می دهند که به طور بالقوه می تواند داده های کاربران را در اختیار مقامات چینی قرار دهد و یا به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای دولت چین مورد استفاده قرار گیرد.

تکنا معتقد است جنگ بر سر این نرم افزار، نمادی از تشدید تنش‌های چین و غرب است، جایی که کشمکش بر سر فناوری به همان اندازه که در مورد پارانویای واقعی بر سر جاسوسی است، به همان اندازه یک عرصه مفید برای موقعیت ژئوپلیتیکی است. در عصر حاضر نگرانی ها در مورد حاکمیت داده ها و جریان های اطلاعات در حال افزایش است. نحوه واکنش دولت های غربی به TikTok می تواند گامی تعیین کننده در نحوه تنظیم فناوری در دهه های آینده باشد. برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.