باکتری‌های خون آشام و مرگبار به راحتی وجود خون را تشخیص می دهند

محققان نوعی باکتری خون آشام و مرگبار کشف کرده‌اند که می‌تواند به راحتی و تنها در کمتر از یک دقیقه وجود خون را در نزدیکی خود احساس کرده و جذب آن شود. این ویژگی در باکتری‌های جدید می‌تواند به عفونت‌های کشنده منجر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان باکتری‌های جدیدی را […]

محققان نوعی باکتری خون آشام و مرگبار کشف کرده‌اند که می‌تواند به راحتی و تنها در کمتر از یک دقیقه وجود خون را در نزدیکی خود احساس کرده و جذب آن شود. این ویژگی در باکتری‌های جدید می‌تواند به عفونت‌های کشنده منجر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان باکتری‌های جدیدی را کشف کردند که از آن به خون آشام باکتریایی نام می‌برند. این باکتری‌ها جذب خون انسان شده و می‌توانند عفونت‌های بسیار سخت و کشنده‌ای را در بدن ایجاد کنند.

محققانی از دانشگاه ایالتی واشنگتن و دانشگاه اورگان توانستند در مطالعه خود نحوه جذب باکتری‌های کشنده جدید را به بخش مایع خون تشریح کنند. به گفته آنان مواد مغذی موجود در خون می‌تواند انرژی را برای آنان فراهم کند. باکتری‌های خون آشام باعث ایجاد مشکلات حاد برای افراد مبتلا به بیماری روده تحریک پذیر خواهند شد. یکی از این مشکلات ایجاد خونریزی روده و ورود باکتری‌های روده به جریان خون است. یافته‌های جدید می‌تواند مسیرهای درمانی جدیدی را نیز ایجاد کند.

آردن بای لینک، میکروبیولوژیست از دانشگاه ایالتی واشنگتن در مورد این کشف می‌گوید: باکتری‌های آلوده کننده جریان خون بسیار کشنده خواهند بود. با این کشف متوجه شدیم برخی از باکتری‌های ایجاد کننده عفونت در جریان خون می‌توانند ماده شیمیایی خاصی را در خون تشخیص داده و به سمت آن شنا کنند.

محققان در این مطالعه برای تجزیه و تحلیل تعامل باکتری‌ها و خون از یک دستگاه برای تزریق مقادیری از مایع خون و یک میکروسکوپ پرقدرت استفاده کردند. در این مطالعه مشخص شد سویه‌های سه باکتری ایجاد کننده عفونت‌های کشنده از گونه‌های سالمونلا آنتریکا و آشریشیا کلی به همراه سیتروباکتر بودند. این تیم تحقیقاتی موفق به شناسایی برخی از فعل و انفعالات بیولوژیکی شد. به گفته آنان یکی از مواد شیمیایی جاذب باکتری‌ها اسید آمینه سرپن است که باعث می‌شود باکتری‌ها از طریق گیرنده‌های پروتینی خاص آن را تشخیص داده و از آن تغذیه کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال