بدن زنان در فضا نسبت به مردان کمی بهتر عمل می‌کند

تحقیقات جدید نشان می دهد بدن زنان کمی بهتر از مردان می تواند شرایط سخت سفر به فضا را تحمل کند. همچنین مقاومت بدن آنان در این شرایط بهتر بوده و سریعتر می تواند آسیب های ایجاد شده را بهبود ببخشد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یافته های مربوط به پژوهش اخیر […]

تحقیقات جدید نشان می دهد بدن زنان کمی بهتر از مردان می تواند شرایط سخت سفر به فضا را تحمل کند. همچنین مقاومت بدن آنان در این شرایط بهتر بوده و سریعتر می تواند آسیب های ایجاد شده را بهبود ببخشد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یافته های مربوط به پژوهش اخیر محققان در زمینه مقاومت بدن انسان در سفرهای طولانی می تواند مقدمه یک کشف بزرگ برای سفرهای طولانی آینده فضایی باشد.

تحقیقات جدید نشان می دهد بدن زنان بهتر می تواند در ماموریت های فضایی عمل کند. این پژوهش برای نخستین بار است که پیرامون این موضوع انجام شده و میزان مقاومت بدن زنان و مردان را بررسی می کند. محققان می گویند بهبود بدن در پروسه سفرهای فضایی به گونه ای موثر انجام می شود. این تحقیقات نویدبخش آینده ای خواهد بود که در آن همچنان فتح کیهان امکان پذیر است. کریستوفر میسون، پژوهشگر ارشد و استاد بیوفیزیک و فیزیولوژی از دانشگاه ویل کورنل که در این پژوهش حضور داشت در این مورد می گوید: با توجه به این تحقیق دیگر دلیلی ندارد نتوانیم با خیال راحت به مریخ رفته و دوباره به زمین برگردیم.

در این تحقیق داده های ۶۴ فضانورد ناسا مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به نتیجه بررسی ژن ها و پاسخ های سیستم ایمنی در این نمونه ها محققان می گویند بدن زنان فضانورد پس از بازگشت از فضا سریعتر و بهتر بهبود پیدا می کند. بنابراین بدن مردان بیشتر از زنان تحت تاثیر سفرها و ماموریت های فضایی قرار می‌گیرد. هنوز علت دقیق این موضوع مشخص نشده است. اما طبق گفته پروفسور میسون یکی از دلایل آن می تواند ویژگی بدن زنان در تحمل استرس های بارداری باشد. همچنین آنان در این دوران تغییرات بزرگ فیزیولوژیکی و دینامیکی مایعات در بدنشان را نیز تحمل می کنند.

در فضا به دلیل عدم وجود جاذبه عملکرد عضلات به شدت کاهش پیدا می کنند. همچنین وجود شرایط ریزگزانش باعث می شود تا مایعات و مواد مغذی در خون به شکلی مناسب جریان نداشته باشند. این موضوع باعث ایجاد عدم تعادل های بالقوه در بدن می شود.