VAIO پرچم داران سری لپتاپ های Z خود را با معرفی دو مدل جدید احیا کرد!

روز گذشته کمپانی مستقل VAIO، دو مدل جدید از سری لپتاپ های Z خود را معرفی کرد و با این کار، پرچم داران خود را احیا نمود. این محصولات جدید بر خلاف تصور بسیاری از افراد، تلفن هوشمند و یا تبلت نبوده است. این محصولات جدید VAIO Z و VAIO Z Canavas نام دارند و احتمالا […]

روز گذشته کمپانی مستقل VAIO، دو مدل جدید از سری لپتاپ های Z خود را معرفی کرد و با این کار، پرچم داران خود را احیا نمود. این محصولات جدید بر خلاف تصور بسیاری از افراد، تلفن هوشمند و یا تبلت نبوده است.

این محصولات جدید VAIO Z و VAIO Z Canavas نام دارند و احتمالا نسخه ی نهایی شده از تبلت های مفهومی هستند که این شرکت قرار بود سال گذشته، آن ها را روانه ی بازار کند. اولین مدل که VAIO Z است، لپتاپی 13.3 اینچی بوده که پیش فروش آن در کشور ژاپن، از ساعاتی پیش آغاز شده است و در آن، می توانید نسل دوم از هارد های جامد و پر سرعت را به همراه نسل پنجم پردازنده های Intel Core i7 بیابید. بدنه ی این لپتاپ نیز تماما از آلومینیوم و کربن ساخته شده است.

در حال حاضر، حدود سه سال است که ما محصولات سری Z شرکت VAIO را می توانیم استفاده کنیم و این شرکت نیز همیشه سعی داشته است تا محصولات خود را به روز نگه دارد. اما یکی از موارد جالبی که در این لپتاپ وجود دارد، این است که قابلیت جدیدی به این لپتاپ اضافه شده است که Multiflip نام دارد. به کمک این قابلیت، کاربر قادر خواهد بود تا از لپتاپ خود همچون یک تبلت تخت استفاده کند و یا در صورت تمایل، آن را به مدل های دلخواه دیگری تغییر دهد. این موضوع، تمایل شرکت VAIO در اضافه کردن این قابلیت به لپتاپ های سری Z خود را نشان می دهد و در واقع، می تواند آغازگر راه این موضوع برای VAIO باشد.

به علت اینکه این لپتاپ از جنس آلومینیوم و کربن ساخته شده است، وزن آن تنها 1.34 کیلوگرم می باشد و ضخامت آن نیز تنها 16.8 میلی متر می باشد. بله ممکن است همین حالا این موضوع به ذهن شما برسد که رقیب اصلی این لپتاپ، یعنی لپتاپ Lenovo LaVie HZ550 که در نمایشگاه CES معرفی شده بود، سبک تر از لپتاپ جدید VAIO می باشد اما باید سخت افزار را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

VAIO قول داده است که این لپتاپ ها قادر خواهند بود تا با یک بار شارژ شدن، 15.5 ساعت مورد استفاده ی مداوم قرار بگیرند که این میزان، می تواند طولانی ترین میزان، در میان لپتاپ هایی باشد که تا کنون ساخته شده است! اما این اتفاق چگونه افتاده است؟ سازندگان و مهندسین شرکت VAIO، تمام تلاش خود را کرده اند تا لایه های ظرفیتی ای را به باتری ها اضافه کرده و این کار را بدون اضافه کردن وزن و یا اندازه ی باتری انجام داده اند.

البته این تمام موضوع نیست. در واقع، یک حالت مخصوص برای ذخیره سازی برق و انرژی نیز در این لپتاپ قرار گرفته است که می تواند میزان مصرف انرژی در رابطه با نمایشگر این لپتاپ را کنترل کند و در مواقعی که نیازی به نمایشگر نیست، مصرف آن را کمتر کند که همین موضوع سبب شده است تا مصرف برق این لپتاپ، تا حدود 40 درصد، کمتر از LCD های موجود در بازار باشد.

از سوی دیگر، سازندگان اعلام کرده اند که کیبورد این لپتاپ نیز با طراحی خاصی که دارد، کاملا بدون سر و صدا می باشد و بسیار کمتر از لپتاپ های دیگر، شما را آزاد خواهد داد. البته این لپتاپ، بازگشتی ارزان نخواهد داشت و اگر می خواهید آن را به دست آورید، باید 190000 ین ژاپن که معادل با 1600 یورو می باشد، پرداخت نمایید.

vaio2

از سوی دیگر، لپتاپ VAIO Z Canvas نیز در حال ساخته شدن و اضافه شدن به لپتاپ های سری Z شرکت وایو می باشد. این لپتاپ به خوبی مدل قبلی نخواهد بود و اواخر ماه می عرضه می شود، اما صفحه ی نمایش آن 12.1 اینچی بوده و از کیبورد آن جدا می شود. این لپتاپ وضوح تصویری خارق العاده داشته و رزولوشن آن، 2560×1704 می باشد و همینطور از 95 درصد از رنگ های Adobe RGB پشتیبانی می کند.

البته ویژگی های دیگری نیز در این لپتاپ وجود خواهد داشت که هنوز مشخص نشده اند. یکی از این ویژگی ها، قلمی می باشد که همراه آن است و هنوز کاربرد آن، نا مشخص است. به هر حال باید تا سه ماه دیگر صبر کردید و دید که VAIO چه محصولی را روانه ی بازار می کند. اما این موضوع از همین حالا مشخص شده است که این شرکت قصد دارد تا هارد 1 ترابایتی در لپتاپ VAIO Z Canvas قرار دهد.