ابداع روشی تازه برای جلوگیری از انتشار گاز Co2 تولیدی کامیونها

خودروهای سنگین همواره در ایجاد آلودگی هوا نقش پررنگی داشته اند ، اکنون موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) موفق به ارائه روشی سازگار با محیط زیست برای بازیافت دی اکسید کربن تولیدی کامیونها شده است. محققان سوئیسی با کمک این روش موجب کاهش 90 درصدی انتشار کربن در هوا می شوند. به گزارش سرویس اخبار […]

خودروهای سنگین همواره در ایجاد آلودگی هوا نقش پررنگی داشته اند ، اکنون موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) موفق به ارائه روشی سازگار با محیط زیست برای بازیافت دی اکسید کربن تولیدی کامیونها شده است. محققان سوئیسی با کمک این روش موجب کاهش 90 درصدی انتشار کربن در هوا می شوند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، این سیستم شامل یک کپسول 2 متری است که در سقف کامیون قرار گرفته و دی اکسید کربن مایع وارد آن می شود. ابتدا گازهای خارج شده از لوله اگزوز خنک شده سپس مواد جاذب تولیدی پژوهشگران دی اکسید کربن را از سایر گازها تفکیک می کند. درمرحله بعد گرمای موتور کامیون موجب فشرده سازی این گاز و تبدیل آن به حالت مایع می شود. کپسول حاوی مایع در ایستگاههای خدماتی ویژه ای تخلیه شده و به عنوان سوخت معمولی یا سایر مصارف بهره برداری خواهد شد. حجیم بودن کپسولی که در سیستم بکار می رود باعث شده این روش بیشتر برای وسایل نقلیه بزرگ کاربردی باشد. هر چند کارشناسان معتقدند که عملی شدن ایده محققان سوئیس زمانبر است . نتایج پژوهش حاضر در مجله Frontiers in Research Energy  منتشر شده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال