حسگر عرق با خاصیت خود ترمیمی ساخته شد

حسگرهای عرق به منظور اندازه گیری الکترولیتهای موجود در عرق بدن انسان کاربرد دارند. انواع برچسبی یا اشکال خالکوبی آنها معمولا در اثر حرکت اندام ها دچار آسیب می شوند. محققان انجمن شیمی آمریکا با ساخت نوعی حسگر که خاصیت خود ترمیمی دارد این مشکل را حل کردند. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز […]

حسگرهای عرق به منظور اندازه گیری الکترولیتهای موجود در عرق بدن انسان کاربرد دارند. انواع برچسبی یا اشکال خالکوبی آنها معمولا در اثر حرکت اندام ها دچار آسیب می شوند. محققان انجمن شیمی آمریکا با ساخت نوعی حسگر که خاصیت خود ترمیمی دارد این مشکل را حل کردند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، طی سالهای اخیر تشخیص بیماریها و بررسی وضعیت سلامت عمومی بدن با کمک این حسگرها آسانتر شده زیرا متابولیتها ، الکترولیتها و فلزات سنگین موجود در عرق نشانه تعادل عملکرد اعضاء می باشد. این حسگرها  الکترودهایی از جنس رشته های فیبر کربن هستند که پلیمر حاوی اسید سیتریک پوشش روی آن می سازد. همین پیوندهای هیدروژنی پلیمر هستند که خاصیت خودترمیمی را در حسگرها بوجود می آورند. رشته های فیبر کربن روی یک هد بند جای گرفته و به یک مدار الکترونیکی با قابلیت اتصال بیسیم وصل شده تا امکان انتقال  اطلاعات به گوشی هوشمند فراهم شود. برای تست عملکرد این حسگر داوطلبین هدبند را به پیشانی خود بستند و پس از 50 دقیقه فعالیت فیزیکی میزان الکترولیتهای موجود در عرق با دقت بالایی اندازه گیری کردند. سپس با قیچی رشته های فیبر کربن بریده شد در این مرحله حسگر خاصیت خود ترمیمی خود را نشان داد و ظرف مدت 20 ثانیه به حالت اولیه بازگشت. مجله ACS Applied Materials & Interfaces جزئیات کامل این پژوهش را به چاپ رسانیده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال