نجات جان بیماران با کمک خون مصنوعی در آینده نزدیک

انتقال خون و فرآورده های خونی از شخص اهداکننده به بیمار همواره با اندکی ریسک همراه بوده ، بعلاوه کمبود و یا عدم دسترسی به فرآورده های خونی در مواقع نیاز از چالشهای پیش روی کادر پزشکی در مراکز درمانی می باشد. محققان ژاپنی به تازگی موفق به تولید خون مصنوعی شده اند که برای […]

انتقال خون و فرآورده های خونی از شخص اهداکننده به بیمار همواره با اندکی ریسک همراه بوده ، بعلاوه کمبود و یا عدم دسترسی به فرآورده های خونی در مواقع نیاز از چالشهای پیش روی کادر پزشکی در مراکز درمانی می باشد. محققان ژاپنی به تازگی موفق به تولید خون مصنوعی شده اند که برای همه گروههای خونی قابل استفاده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، این پروژه تحقیقاتی در دانشکده پزشکی دفاع ملی ژاپن انجام شده و تزریق آن به خرگوشها نتایج قابل قبولی را در پی داشته است. از آنجاییکه در بانک خون مراکز درمانی پلاکت ها به مدت چهار روز و گلبولهای قرمز در دمای پایین تنها 20 روز قابل نگهداری هستند ، سالم و قابل مصرف ماندن خون مصنوعی به مدت یکسال در دمای معمولی مزیت مهمی به شمار می رود . بعلاوه اینکه پلاکت و گلبول قرمز هر دو در آن موجود است. تنها جنبه منفی خون مصنوعی لخته شدن موردی هنگام آزمایش کردن این فرآورده روی خرگوش ها بوده است.

سالیانه افراد زیادی به دلیل عدم تزریق به موقع خون و فرآورده های خونی جانشان را از دست می دهند. گاهی بیماران هنگام انتقال با آمبولانس به بیمارستانها به دلیل مشخص نبودن نوع گروه خونی و عدم امکان استفاده از کیسه های خونی با مرگ مواجه می شوند. با کمک این ابداع جدید پژوهشگران می توان از این نوع رخدادهای ناگوار جلوگیری کرد. همچنین با توجه به تاریخ مصرف کوتاه مدت خون و پلاکت ، ارسال فرآورده های خونی به مناطق دور افتاده یکی از معضلات همیشگی سازمانهای مربوطه بوده است که این مشکل با استفاده از خون مصنوعی برطرف می شود. امید است در آینده نزدیک این محصول ارزشمند بعد از گذراندن مراحل آزمایشی در سیستم درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال