هرآنچه باید از “کلاس” یک کارت حافظه بدانید

سرعت کارت‌های حافظه SD طبق استاندارد با ذکر کلاس محصول مشخص می‌شود. SDA یا انجمن استانداردسازی کارت‌های SD مشخصات کلاس‌ها و باس‌های مختلف را تصویب می‌کند و همه‌ی سازندگان کارت حافظه باید از آن پیروی کنند. منظور از کلاس یک کارت خاص، حداقل سرعت نوشتن آن در هنگام ضبط ویدیو است. مثلاً کلاس 2 یعنی […]

سرعت کارت‌های حافظه SD طبق استاندارد با ذکر کلاس محصول مشخص می‌شود. SDA یا انجمن استانداردسازی کارت‌های SD مشخصات کلاس‌ها و باس‌های مختلف را تصویب می‌کند و همه‌ی سازندگان کارت حافظه باید از آن پیروی کنند. منظور از کلاس یک کارت خاص، حداقل سرعت نوشتن آن در هنگام ضبط ویدیو است. مثلاً کلاس 2 یعنی کارتی که سرعت نوشتن ویدیوی در حال ضبط بیش از 2 مگابایت بر ثانیه است.

عبارت BitRate که شاید در تنظیمات کیفیت فیلم‌برداری دوربین شما وجود داشته باشد، بر حسب بیت است و به عبارت ساده‌تر باید آن را بر عدد 8 تقسیم کنید. با یک مثال موضوع روشن می‌شود. اگر کیفیت فیلم‌برداری در دوربین فیلم‌برداری را 20 هزار کیلوبیت در ثانیه انتخاب کنید، باید سرعت نوشته شدن اطلاعات روی کارت حافظه حداقل 2500 کیلوبایت در ثانیه یا 2.5 مگابایت در ثانیه باشد و در این صورت باید کارت حافظه‌ی کلاس 4 به بالا را انتخاب نمایید.

چهار کلاس سرعت وجود دارد، 2، 4، 6 و 10. کلاس 4 و 6 برای فیلم‌برداری ویدیوهای اچ‌دی مناسب هستند و کلاس 10 برای رزولوشن فول‌اچ‌دی و همچنین عکاسی پشت سرهم و سریع با رزولوشن بالا، کاربرد دارد.

دو کلاس دیگر با عبارت UHS یا Ultra High Speed bus به معنی باس سرعت بسیار بالا، تمیز داده می‌شود ولیکن هزینه‌ی این کارت‌ها بیشتر است و حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند. کلاس UHS 3 حداقل سرعت نوشتن 30 مگابایت در ثانیه‌ دارد که برای فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و2K مناسب است و کلاس UHS 1 هم حداقل سرعت 10 مگابایت بر ثانیه هنگام نوشتن اطلاعات را تضمین می‌کند.

لینک کوتاه

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال