گروه هکرهای روسی پس از مایکروسافت اکنون به اچ پی حمله کردند

شرکت اچ پی اعلام کرد مورد حمله هکرهای روسی قرار گرفته است. این گروهکری بیش از این توانسته بود ایمیل کارمندان مایکروسافت را نیز هک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اچ پی اعلام کرد یک گروه هکر روسی سال گذشته این شرکت را مورد حمله قرار داده است. طبق گزارش‌های […]

شرکت اچ پی اعلام کرد مورد حمله هکرهای روسی قرار گرفته است. این گروهکری بیش از این توانسته بود ایمیل کارمندان مایکروسافت را نیز هک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اچ پی اعلام کرد یک گروه هکر روسی سال گذشته این شرکت را مورد حمله قرار داده است. طبق گزارش‌های منتشر شده این گروه هکری با نام Midnight Blizzard که با نام Cozy bear نیز معروف است توانسته بود برخی ایمیل‌های مربوط به مدیران ارشد و کارمندان مایکروسافت را هک کند.

اچ پی نیز در پرونده کمیسیون بورس و اوراق خود اعلام کرد یک گروه هکری توانسته در دسامبر سال ۲۰۲۳ به محیط ایمیل مبتنی بر ابری این شرکت دسترسی پیدا کند. پس از همکاری با کارشناسان امنیت سایبری اچ پی متوجه شد تنها درصد کمی از داده‌های مربوط به حساب‌های ایمیل کارمندان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه امنیت سایبری هک شده و یا به سرقت رفته است.

هنوز سرقت نوع داده‌ها توسط hp مشخص نشده است. اما طبق گزارش‌ها هکرها از طریق یک رخنه امنیتی قبلی موفق شدند تا حمله خود را انجام دهند. این گروه هکری پیش از این حملاتی را در چندین نهاد دولتی از جمله وزارت خزانه داری ایالات متحده و امنیت داخلی نیز انجام داده بود. همچنین سرقت تحقیقات مربوط به واکسن‌های کووید ۱۹ از ایالات متحده بریتانیا و کانادا نیز توسط آژانس امنیت ملی به این گروه هکری نسبت داده شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال