دیدنی های کیش در بهار که شما را به سفر وادار می‌کنند

کمتر کسی پیدا می‌شود که بهار را دوست نداشته باشد. مگر می‌شود از جوانه‌های تازه و سبز گل‌ها و درخت‌ها استقبال نکرد؟ سفرکردن در این فصل به هر مقصدی هم یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها را رقم می‌زند. اگر قصد سفرکردن به کیش را دارید هم خوب است که به برنامه‌ریزی برای مسافرت در بهار نگاهی […]

کمتر کسی پیدا می‌شود که بهار را دوست نداشته باشد. مگر می‌شود از جوانه‌های تازه و سبز گل‌ها و درخت‌ها استقبال نکرد؟ سفرکردن در این فصل به هر مقصدی هم یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها را رقم می‌زند. اگر قصد سفرکردن به کیش را دارید هم خوب است که به برنامه‌ریزی برای مسافرت در بهار نگاهی داشته باشید. دیدنی‌های کیش در بهار چیست؟ برایتان خواهیم گفت.

۱. ساحل مرجان

چه اهل بازی‌ها و تفریحات آبی باشید و چه از تماشای طبیعت از نزدیک لذت می‌برید، ساحل مرجان از بهترین انتخاب‌ها برای سفری بهاری در جزیره است. شاید هم تلفیقی از این دو را می‌پسندید که در این صورت، باید بگوییم در ساحل مرجان به شما حسابی خوش خواهد گذشت. مرجان‌های زیبا و رنگی در این ساحل، نِمای بسیار زیبایی دارند. با قدم‌زدن در این مکان و استشمام هوای خنک و نسیم بهاری گذری از روی خلیج فارس روحتان تازه می‌شود.

« رزرو بلیط هواپیما کیش به مقاصد دیگر »

۲. ساحل کلبه هور

کلبه هور یکی از مناطق گردشگری کیش است و در غرب آن قرار دارد. در این ساحل صخره‌ای، امکان غواصی هم وجود دارد. صدف‌ها، لاک‌پشت‌ها و آبزیان فراوانی در این منطقه زندگی می‌کنند و آب هم درخشش فوق‌العاده‌ای دارد. در این ساحل، غاری کوچک هم وجود دارد که با رسیدن زمان مَد، قابل‌دیدن است. برای سپری‌کردن اوقاتی خوش در هوایی بهاری می‌توانید به ساحل کلبه هور سر بزنید و از فضای نشستن، آلاچیق‌ها و باربکیو برای پیک‌نیکی جانانه بهره ببرید.

۳. ساحل مرد ماهیگیر

این ساحل جزیره هم در ضلع شرقی کیش قرار دارد و فضایی جذاب و شاد برای گذران تعطیلاتی بهاری در اختیارتان قرار می‌دهد. نام ساحل هم به‌واسطه مجسمه بزرگی گذاشته شده که شمایلی از مردی ماهیگیر را در ۱۲ متر به نمایش می‌گذارد. این ساحل تمیز و زیبا هم برای قدم‌زدن و استراحت کنار دریا گزینه مناسبی است و هم برای دوستداران شن‌بازی و درست‌کردن مجسمه‌های شنی، مکان مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

۴. کشتی یونانی

در جنوب غربی جزیره کیش هم چشمتان به جمال کشتی یونانی باز می‌شود. این کشتی که بسیار قدیمی و بی‌استفاده است، چشم‌انداز زیبایی در هنگام غروب خورشید در ساحل می‌سازد. بسیاری از مسافران کیش مایل‌اند که در هنگام غروب، روانه این ساحل شوند و عکاسی کنند. در اطراف ساحل، امکانات مختلفی مانند بوفه، رستوران‌های ایرانی و لبنانی و کافه هم وجود دارد. اگر به دوچرخه‌سواری یا اسکیت‌سواری علاقه داشته باشید هم فرصت برای اجاره‌کردن این وسایل مهیا است. هوای مرطوب و خنک بهاری جزیره در ساحل کشتی یونانی، اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

۵. شهر باستانی حریره

حالا نوبت گشت‌وگذار با طعم ورق‌زدن تاریخ می‌رسد. شهر باستانی حریره در شمال کیش قرار دارد و بسیار قدیمی است. قدمت حریره به حوالی قرن چهارم هجری قمری می‌رسد. این شهر تا قرن دهم قمری هم رونق و آبادانی زیادی داشته اما کم‌کم به‌حالت متروکه درآمده است. بنا به تحقیقات باستان‌شناسان، شهر باستانی حریره دارای بخش‌های متنوعی از جمله بندرگاه، مسجد، حمام، منازلی اعیانی و کارگاه‌های مختلفی از جمله کارگاه شیشه‌گری بوده است.

۶. بوستان آهوان

بهار فرصت دل‌پذیری برای تفرج و گشت‌وگذار در باغ و صحرا است. در سفرتان به کیش هم به بوستان آهوان سری بزنید. در این باغ باصفا، آهوهای زیبایی را خواهید دید که در کنار جانوران دیگری نظیر شیر، روباه، گوزن، شغال، میمون و انواع مختلفی از پرندگان زندگی می‌کنند.

۷. دلفیناریوم

دلفیناریوم هم مجموعه مفرحی است که دیدنی‌های متنوعی برای گردشگران در آستین دارد. این مجموعه شامل تونل آکواریوم آب شور، باغ پرندگان و آمفی‌تئاتر است. اگر از دیدن حیوانات مختلف لذت می‌برید، به‌احتمال زیاد از تماشای دلفین‌ها و حیوانات مختلف موجود در آب هم خوشتان خواهد آمد. نمایشی که دلفین‌ها و مربیان حرفه‌ای‌شان همراه با پخش موسیقی شاد اجرا می‌کنند هم برای بسیاری از مسافران و گردشگران جذاب است. این مجموعه در داخل جزیره کیش و در کنار پارک نیلوفر قرار دارد.

۸. شهر زیرزمینی کاریز

جزیره دیدنی‌های تاریخی هم دارد. پیش‌تر هم یکی از آنها را معرفی کردیم. شهر زیرزمینی کاریز هم یکی دیگر از دیدنی‌های تاریخی کیش است. از آنجا که در بهار، هوای خوش و لطیفی در جزیره در جریان است، بازدید از مکانی مانند شهر کاریز هم خوشایندتر از اوقات دیگر سال خواهد بود. قدمت شهر کاریز به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ سال پیش می‌رسد. این شهر زیرزمینی عمقی ۱۶متری دارد و سنگواره‌هایی با قدمتی بالغ بر ۲۰۰ تا ۵۰۰ سال هم در آن موجود است.

۹. محله صفین

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، بازدید از نقاط تاریخی کیش در بهار جذاب‌تر است. هوای خنک و معتدل این فصل به مسافران اجازه می‌دهد که بی‌نگرانی بابت دمای زیاد هوا به نقاط مختلف جزیره بروند و برای مدتی طولانی به گشت‌وگذار و بازدید مشغول شوند.

۱۰. پارک آبشار کیش

با خرید اینترنتی بلیط پرواز داخلی به جزیره سفر کنید. سفر هوایی به کیش از بهترین راه‌های رسیدن به این شهر است. هم زمان رساندن خودتان به مقصد کوتاه‌تر می‌شود و هم فرصت بیشتری برای گشت‌وگذار در مقصد خواهید داشت.

۱۱. دره پرتغالی‌ها

اگر برای تعطیلات عید نوروز هم موفق به سفر به کیش نشده‌اید، هیچ ایرادی ندارد. بهتر است بدانید که بعد از اوج تقاضا برای سفر در هفته‌های پایانی فروردین یا زمانی که خبری از تعطیلات پشت‌سر هم بهاری نیست، امکان پیداکردن بلیط هواپیما چارتر بیشتر می‌شود. در این صورت با رزرو بلیط پرواز ارزان می‌توانید راهی کیش خوش‌آب‌وهوا در بهار شوید. یادتان باشد که برنامه بازدید از دره پرتغالی‌ها را هم در فهرست دیدنی‌ها بگنجانید.

در آخر

انتخاب فصل بهار برای سفر به کیش، ایده بسیار خوبی است. در این فصل، هوا خوش است و خبری از دمای بالای آن یا شرجی‌شدنش نیست. بسیاری از نقاط جزیره که در فصل‌های دیگر به‌خاطر معذوریت‌های آب‌وهوایی قابل بازدید نیستند در بهار دیدنی‌تر می‌شوند. جزیره را بگردید و بعد با تهیه بلیط هواپیما کیش به مقاصد دیگر با کوله‌باری از خاطره‌های شیرین به خانه بازگردید.