آگهی کسب و کارها

10 تا از مصالح ساختمانی جدید و ارزان

مصالح ساختمانی ارزان راهی به منظور ساخت و ساز سریع با قیمت مقرون به صرفه هستند که در عین افزایش کیفیت با هوشمندی به استفاده از ایده‌های جدید و نوین پرداخته و در مواردی چون تهیه متریال اولیه و حمل و نقل کالا هزینه نهایی را کاهش داده به همین دلیل این روزها از سوی […]

مصالح ساختمانی ارزان راهی به منظور ساخت و ساز سریع با قیمت مقرون به صرفه هستند که در عین افزایش کیفیت با هوشمندی به استفاده از ایده‌های جدید و نوین پرداخته و در مواردی چون تهیه متریال اولیه و حمل و نقل کالا هزینه نهایی را کاهش داده به همین دلیل این روزها از سوی مهندسین و طراحان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. مصالح جدید که این روزها به طور گسترده در صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند نسبت به مصالح سنتی مزایای فراوانی داشته و با قیمت مناسب در دسترس قرار می‌گیرند، همچنین با محیط زیست سازگار هستند و با مقاومت بالا بر اساس استانداردهای تعیین شده در این حوزه تهیه و تولید می‌شوند. همانطور که می‌دانید بیشترین هزینه‌ها در فرآیند ساخت و ساز به مصالح ساختمانی باز می‌گیرد در نتیجه استفاده از مصالح جدید و ارزان با کیفیت فرآیند کار را تسریع می‌بخشد. در این مقاله به معرفی 10 مصالح جدید که قیمت مناسبی دارند می‌پردازیم به همین دلیل تا انتها با ما همراه باشید.

آجر برای نمای داخلی

بهرمندی از آجر در نمای داخلی ساختمان در سال‌های اخیر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که ظاهری طبیعی به خانه بخشیده و فضایی گرم و صیمیمی ایجاد می‌کند، از جمله نکات مثبتی که در مورد آجر وجود دارد این است که با انواع سبک دکوراسیون داخلی تطابق دارد به همین دلیل انتخابی مناسب برای طراحی داخلی است. همچنین دوام و ماندگاری بالایی داشته و در برابر عوامل مخربی چون سایش و ضربه عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. تنوع بسیار زیادی در رنگ، طرح و بافت داشته و با انواع مصالح چون فلز، چوب و شیشه به بهترین شکل ترکیب می‌شود. از کاربردهای آن باید به استفاده در پشت تلویزیون، دیوار آشپزخانه، نشیمن، دیوار راهرو و دیوار پوششی شومینه اشاره داشته باشیم. آجر نمای داخلی بهتر است از جنس نسوز تهیه شود تا در اطراف اجاق گاز مورد استفاده قرار گیرد.

بتن اکسپوز

بتن اکسپوز از جمله محبوب‌ترین متریال مدرن در مصالح ساختمانی است که ظاهری صنعتی داشته به همین دلیل فضایی متفاوت و جذاب ایجاد می‌کند. این محصول به عنوان بتن نما نیز شناخته شده که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانسته طرفداران بسیار زیادی بدست آورد. مقاومت بالایی داشته و نیاز به نگهداری ندارد در نتیجه فضایی مینیمال و صنعتی در محیط ایجاد می‌کند. قابلیت ترکیب را با سایر مصالح دارا به همین دلیل به عنوان دیوارپوش، کفپوش و برای سقف نیز کاربرد بالایی نشان داده است. با بهرمندی از نورپردازی مناسب این امکان را دارید تا زیبایی نمای ساختمان را با این نوع بتن افزایش دهید. بتن اکسپوز عایق بندی مناسبی در برابر گرما و سرما از خود نشان داده و در قسمت‌های مختلف خانه از جمله حمام و آشپزخانه کاربردی به حساب می‌آید.

بتن اکسپوز

بتن شفاف

بتن شفاف با توجه به مفهوم نانو اپتیک با بهرمندی از فیبرهای نوری تهیه شده است، این فیبرها به طور یکنواخت در بتن پخش شده و در دو طرف آن قابل مشاهده هستند. از ویژگی‌های این متریال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که نور بیشتری در محیط پخش کرده در نتیجه به کاهش مصرف برق یاری می‌رساند، اصولا معماران از این متریال برای کف و پیاده رو استفاده می‌کنند. مقاومت بالایی از خود نشان داده و عایق حرارتی است، به سبب طراحی خلاقانه‌ای که دارد برای فضاهای داخلی  خانه گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید. در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان بکار رفته و برای تهیه انواع مجسمه و آثار هنری نیز کاربردی به حساب می‌آید. از محدودیت‌هایی که در مورد بتن شفاف وجود دارد باید به محدودیت در ضخامت و انتقال رنگ اشاره کرد، همچنین هزینه آن نسبت به سایر محصولات ساختمانی گران‌تر خواهد بود.

آجر جذب آلودگی

آجر جذب آلودگی به منظور بهبود کیفیت هوای محیط طراحی شده و قادر است تا آلاینده‌های موجود در هوا را به بهترین نحو پاکسازی کند. برخی از این نوع متریال با استفاده از نور خورشید فعال شده و به سبب واکنش شیمیایی که ایجاد می‌کنند قدرت جذب را افزایش می‌دهند. همانند یک فیلتر طبیعی عمل کرده و از ورود آلودگی‌ها به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. از مزایای برخورداری از این نوع متریال باید به بهبود کیفیت هوا و ماندگاری بالای آن اشاره داشته باشیم.

دوست محیط زیست بوده و با ظاهری زیبا در دسترس قرار گرفته به همین دلیل به عنوان یک عنصر تزئینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای آن باید به دیوارهای بیرونی ساختمان و پارکینگ اشاره داشته باشیم. در تونل نیز بسیار موثر است چرا که آلودگی در این قسمت بسیار بالا خواهد بود، به طور کلی بهرمندی از آجر جذب آلودگی برای ایجاد فضایی سالم و پاک در صنعت ساخت و ساز توانسته مورد توجه بسیاری از مهندسین قرار گیرد.

کف پوش بتنی

کف پوش بتنی سطحی مسطح از جنس بتن است که مقاومت بالایی داشته و به منظور استفاده در محیط باز و پرتردد مناسب بوده که در شرایط مختلف آب و هوایی انتخابی ایده‌آل است. به سبب خاصیت ضد سایش و مقاومت بالایی که دارد در پیاده روها، کف سازی پارکینگ و انباری، کف سازی پالایشگاه‌ها و … کاربردی به حساب آمده است. از جمله نکات مثبتی که در مورد کف پوش بتنی وجود دارد باید به دوام طولانی مدت و ظاهر مدرن آن اشاره داشته باشیم. همچنین عایق حرارتی و صوتی بوده بر این اساس انتقال گرما و صدا در محیط را کاهش می‌دهد. در فضاهای مسکونی، تجاری و صنعتی بکار گرفته شده و به دلیل اینکه دارای بافت مختلف از جمله صیقلی، رنگی و طرح دار است توانسته نظر بسیاری از مهندسین را به خود جلب کند.

کف پوش بتنی

کاشی حرارتی

کاشی حرارتی از جمله کاشی‌های نوین است که با استفاده از قابلیت تولید گرما با ایجاد اختلاف ولتاژ در لعاب کاشی، حرارت تولید کرده و به همین دلیل محیط را گرم می‌سازد. نکته مثبتی که در مورد این کاشی وجود دارد را باید انتقال یکنواخت حرارت در نظر بگیریم همچنین اغلب این متریال به طوری تهیه شده‌اند که بتوانید به راحتی دمای دلخواه خود را تنظیم کنید.

از مهمترین مزایای آن باید به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره داشته باشیم، همچنین ایمنی بالایی داشته و عایق بندی شده است به همین دلیل توانسته در برابر شعله و گاز مقاومت بالایی از خود نشان دهد. طول عمر بالایی داشته و نسبت به محصولات مشابه طول عمر بالایی داشته و نیاز به نگهداری و تعمیرات ندارد. به دلیل زیبایی دارد فضایی دلنشین برای خانه به وجود آورده است، در گرمایش کف ساختمان از آن استفاده کرده و همچنین به منظور استفاده در حمام و سرویس بسیار کاربردی به حساب می‌آید.

بتن اسفنجی

بتن اسفنجی یا بتن نفوذپذیر، به دلیل اختلال و حفره‌های موجود خاصیت جذب آب بسیار بالایی را داشته و بر این اساس بهتر است در مناطقی که خطراتی چون سیلاب یا آلودگی آب‌های زیر زمینی در آن بیشتر است مورد استفاده قرار گیرد. از ویژگی‌های این نوع متریال باید به نفوذ پذیری بالا و کاهش رواناب سطحی اشاره داشته باشیم. آب جذب شده توسط این نوع مصالح ساختمانی به مرور زمان وارد سفره‌های زیر زمینی شده و آن‌ها را تقویت می‌کند.

دمای محیط را کاهش داده و به دلیل اینکه مقاومت بالایی دارد در شرایط آب و هوایی مختلف نیز قابل استفاده است. از کاربردهای آن باید به پیاده روها و پارکینگ‌ها اشاره داشته باشیم. بهترین انتخاب برای بتن اسفنجی خیابان است و برای بام خانه نیز مناسب می‌باشد چرا که در صورت بارش باران می‌تواند کاربردی عمل کند. در صورتی که به دنبال مدیریت پایدار آب‌های زیرزمینی هستید بهتر است در حوزه ساخت و ساز از این نوع متریال استفاده فرمایید.

سنگ نور گذر

سنگ نور گذر یک نوع سنگی مصنوعی یا طبیعی است که فرمی شبیه به کریستال داشته و شرایطی را ایجاد می‌کند تا به راحتی نور را از خود عبور دهد، به دلیل طراحی زیبا به یکی از بهترین مصالح ساختمانی تبدیل شده که در فضای داخل و خارج سازه در کنار نمای بتنی پیش ساخته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارای طول عمر بالایی بوده و با گذر زمان دچار تغییر رنگ نمی‌شود، طراحی زیبایی داشته و به طور منحصر به فرد زیبایی فضا را ارتقا می‌دهد. تنوع رنگی در این نوع مصالح ساختمانی بسیار بالا است در نتیجه شرایط برای ایجاد دکوراسیون داخلی مناسب فراهم شده است. در صورتی که به نورپردازی در فضا علاقمند هستید این متریال بهترین گزینه است که در اغلب فضاهای تجاری چون هتل، رستوران و فروشگاه بکار گرفته می‌شود. در برابر رطوبت مقاوم است و اصولا از رنگ مرمر و اونیکس از انواع سنگ‌های نور گذر هستند.

نمای بتنی پیش ساخته

آجر هوشمند

 آجر هوشمند از جمله مصالح ساختمانی جدید است که در ساخت آن از جدیدترین انواع تکنولوژی استفاده می‌شود، بدین ترتیب معایب محصولات سنتی را از بین برده و به سبب افزودن حسگر و ریزپردازنده می‌تواند به جمع آوری اطلاعات پرداخته و با توجه به امکاناتی که در دسترس قرار می‌دهد ایمنی و ساختمان را افزایش می‌دهد. این نوع متریال به شبکه‌های بی سیم متصل شده و با انواع دستگاه‌های هوشمند به بهترین نحو ارتباط برقرار می‌کند.

از مزایای آن باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که امکان تولید انرژی تجدید پذیر چون انرژی خورشید را فراهم کرده و توانسته در برابر عواملی چون فشار و تغییرات جوی مقاوم عمل کند. به منظور نظارت بر ساختمان مناسب بوده و همچنین امنیت سازه را فراهم کرده است. در صورتی که از این محصول برای ساخت و ساز استفاده کنید هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهید. پایداری بالایی دارد و تهدیدات و مشکلات را کاهش می‌دهد. علاوه بر مزایا با چالش‌هایی از جمله هزینه بالا و پیچیدگی در حین ساخت نیز همراه خواهد بود.

مصالح سبک برای ساختمان

مصالح سبک برای ساختمان متریالی هستند که وزنی سبک داشته و به سه دسته مصالح سبک سازه‌ای، غیر سازه‌ای و هاچ تقسمیم می‌شوند. با بهرمندی از این مصالع بار مرده ساختمان کاهش پیدا کرده و همچنین سرعت ساخت به بهترین نحو افزایش پیدا خواهد کرد، عملکرد لرزه‌ای بهبود پیدا کرده و هزینه نگهداری به میزان قابل توجهی کم می‌شود به همین دلیل توانسته به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت و ساز تبدیل شود. برخی از مصالح سبک که در ساختمان کاربردی ظاهر می‌شوند به شرح زیر هستند.

  • بتن سبک
  • بتن اسفنجی
  • بتن بدون ریزدانه
  • بتن گازی
  • بتن کفی
  • بتن پلیمری سبک

مصالح جدید برای نمای ساختمان

انتخاب مصالح ساختمانی مخصوصا برای نما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که به افزایش دوام و کیفیت ساختمان یاری رسانده و همچنین روی مفهوم زیبایی شناسی سازه نیز بسیار موثر به حساب می‌آید. امروزه معماران به منظور بهینه سازی عملکرد سازه و همچنین افزودن زیبایی نما از مصالح جدید استفاده می‌کنند تا علاوه بر افزایش پایداری سازه فرمی زیبا و چشم نواز به آن ببخشند. این نوع متریال نسبت به محصولات سنتی کیفیت بهتری داشته و با وزن سبک و ماندگاری بالا در اختیار قرار می‌گیرند. همچنین دوستدار محیط زیست بوده و اغلب دارای عایق حرارتی و صوتی هستند. برخی از مهمترین مصالح جدید برای نمای ساختمان به شرح زیر است.

  • نمای سرامیک
  • نمای شیشه‌ای
  • نمای سرامیکی
  • نمای بایرامیکس
  • ننمای اتیکس
  • نمای مونولیت
  • نمای بتنی
  • نمای آجری

بر این اساس با بهرمندی از مصالح ساختمانی جدید و ارزان می‌توانید به بهترین شکل ساخت و ساز را انجام داده و علاوه بر زیبایی عملکرد سازه را افزایش داده و مقاومت آن را چندین برابر سازید به همین دلیل بهتر است برای خرید انواع متریال جدید برای نمای ساختمان به تولید کنندگان معتبر این حوزه مراجعه کرده و متریال اولیه را به طور مستقیم از آن‌ها خریداری کرده و بکار بگیرید.

salb-techna