پرتاب موشک الکترون راکت لب با شکست مواجه شد

در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۷ بعدازظهر به وقت شرقی (۲۳:۰۰ به وقت جهانی هماهنگ)، پرتاب موشک الکترون شرکت راکت لب از پایگاه فضایی نیوزیلند با شکست مواجه شد. این موشک قرار بود پنج ماهواره اینترنت اشیاء را برای شرکت فرانسوی کینئیس به فضا پرتاب کند. بر اساس گزارش‌ها، پس از آغاز شمارش معکوس و […]

در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۷ بعدازظهر به وقت شرقی (۲۳:۰۰ به وقت جهانی هماهنگ)، پرتاب موشک الکترون شرکت راکت لب از پایگاه فضایی نیوزیلند با شکست مواجه شد. این موشک قرار بود پنج ماهواره اینترنت اشیاء را برای شرکت فرانسوی کینئیس به فضا پرتاب کند. بر اساس گزارش‌ها، پس از آغاز شمارش معکوس و روشن شدن موتورهای مرحله اول موشک، به دلایل فنی نامشخص، موتورها به طور ناگهانی خاموش شدند و عملیات پرتاب لغو گردید.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، شرکت راکت لب در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که به دلیل ماهیت فوری این ماموریت، تلاش‌های بیشتر برای پرتاب در همان روز متوقف شده است. تیم فنی این شرکت در حال بررسی دلایل بروز این مشکل و برنامه‌ریزی برای تلاش مجدد در آینده نزدیک هستند. لازم به ذکر است که پنجره زمانی پرتاب این ماموریت به مدت ۱۴ روز تعیین شده بود. این دومین تلاش شرکت راکت لب برای پرتاب ماهواره‌های کینئیس بود. پیش از این، در تاریخ ۲۰ ژوئن، پنج ماهواره دیگر این شرکت توسط موشک الکترون به فضا ارسال شده بود.

شرکت کینئیس قصد دارد در مجموع ۲۵ ماهواره خود را با استفاده از موشک‌های الکترون راکت لب به مدار زمین پرتاب کند. موشک الکترون یک پرتابگر ماهواره کوچک است که ارتفاع آن ۱۸ متر می‌باشد. شرکت راکت لب تاکنون ۵۲ ماموریت فضایی را با موفقیت انجام داده است. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.