ساخت حسگر هایی که می توانند فعالیت شیمی مغز را نشان دهند

محققان آمریکایی موفق شدند حسگرهایی را توسعه دهند که از طریق آن می‌توان به اطلاعاتی مربوط به فعالیتهای شیمی مغز دست یافت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نوعی حسگر ابداع کرده‌اند که می‌تواند هورمون های دوپامین منتشر شده برای ارسال به سلولهای عصبی را تشخیص دهند. این حسگر از […]

محققان آمریکایی موفق شدند حسگرهایی را توسعه دهند که از طریق آن می‌توان به اطلاعاتی مربوط به فعالیتهای شیمی مغز دست یافت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نوعی حسگر ابداع کرده‌اند که می‌تواند هورمون های دوپامین منتشر شده برای ارسال به سلولهای عصبی را تشخیص دهند. این حسگر از نوعی پروتئین تشکیل شده و در تست های بالینی توانسته است تصویر های واضحی را از انتشار دوپامین در حیوانات ارائه دهد

لین تیان به عنوان سرپرست این پروژه اعلام کرده این گروه تحقیقاتی تا کنون توانسته است دو نوع طیفی از این حسگر به نام‌های YdLight1 و RdLight1 ارائه دهد. این دو نوع طیف رنگ های زرد و قرمز را نشان می دهد. رنگ های متفاوت با بررسی فعالیت های مربوط به پردازش اطلاعات در مغز و با انتشار نوروشیمیایی و فعالیت های نورونی را به طور کامل مشخص خواهد کرد.

حسگر توسعه داده شده با ارزیابی و بررسی دوپامین قادر است فعالیت های عصبی و انتشار گلوتامات را بررسی کند. از طرفی نفوذ نور و افزایش عمق تصویر برداری باعث افزایش کیفیت سیگنال دوپامین خواهد شد. بدین ترتیب به راحتی می توان انتشار دوپامین را با کمک نور مورد بررسی قرار داد. دوپامین نوعی پیام رسان عصبی است که در فعالیت های مغزی مانند یادگیری، لذت و پاداش موثر است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال