تکمیل ۱۸ بخش آینه جیمز وب با موفقیت به پایان رسید

یکی از مراحل مهم راه‌اندازی تلسکوپ فضایی جیمز وب با موفقیت انجام شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از حدود یک ماه از پرتاب توانسته بخش اعظم نصب و راه اندازی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. مراحل پیچیده شامل پیکربندی و نصب و راه اندازی […]

یکی از مراحل مهم راه‌اندازی تلسکوپ فضایی جیمز وب با موفقیت انجام شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از حدود یک ماه از پرتاب توانسته بخش اعظم نصب و راه اندازی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. مراحل پیچیده شامل پیکربندی و نصب و راه اندازی قسمت های تا شده این تلسکوپ بوده به طوری که اکنون کاملاً شکل یک تلسکوپ واقعی به خود گرفته تا بتواند رصد ‌های علمی را آغاز کند. پرتاب جیمز وب روز چهارم دی و با کمک موشک آریان ۵ انجام شده بود.

به گفته بیل نلسون تمام هر ۱۸ بخش آینه اصلی و ثانویه این تلسکوپ نصب شده و باید به گروه راه اندازی آن از زمان پرتاب و موفقیت این مرحله تبریک گفت. این تلسکوپ به زودی به منطقه استقرار خود یعنی نقطه لاگرانژ ۲ میرسد. آینه طلایی اصلی شامل ۱۸ بخش مجزای 6 ضلعی بوده که هر کدام شامل هفت محرک برای تنظیم و جابجایی بوده است.

 در حال حاضر نصب هر 18 بخش با موفقیت انجام گرفته و طی چند روز آینده در وضعیت مورد نظر قرار خواهد گرفت. این جا به جایی که از روز ۱۲ ژانویه آغاز شده بود زودتر از موعد به پایان رسید. البته هنوز این آینه ها امکان رصد را نخواهند داشت. زیرا فرآیند تنظیم موقعیت هر آینه باید توسط ناسا انجام گیرد تا در نهایت همه این بخش های مجزا به یک آینه بزرگ واحد تبدیل شود.

 به گفته تیم هدایت کننده این فرآیند می تواند سه ماه طول بکشد. در حال حاضر بخش های راه اندازی شده حدود ۱۲ و نیم میلیمتر از سازه اصلی فاصله داشته و باید در مقیاس میکرو و نانو متری برای رسیدن به یکپارچگی جابجا شود. این رصدخانه فضایی ناسا در مرحله آخر روشن‌کردن پیشران خود را پیش رو دارد که آن را درون مدار موردنظر از نقطه لاگرانژی ۲ قرار می دهد. این نقطه در فاصله یک و نیم میلیون کیلومتری سطح زمین و پشت به خورشید خواهد بود. احتمالاً آخرین مانور این رصدخانه فضایی تا رسیدن به مدار مورد نظر ۲۳ ژانویه به پایان خواهد رسید. اکنون ۹۵% از مسیر این تلسکوپ طی شده به طوری که در فاصله ۱.۳ میلیون کیلومتری زمین قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال