کشف عناصر یخی سازنده حیات توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق شد عناصر یخی سازنده حیات را در حال چرخیدن اطراف ستاره‌های نوزاد کشف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان چندین عنصر یخی سازنده حیات را در گاز و غبار توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب شناسایی کردند که در حال چرخش اطراف دو ستاره نوزاد یا […]

تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق شد عناصر یخی سازنده حیات را در حال چرخیدن اطراف ستاره‌های نوزاد کشف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان چندین عنصر یخی سازنده حیات را در گاز و غبار توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب شناسایی کردند که در حال چرخش اطراف دو ستاره نوزاد یا پیش ستاره بودند. مولکول‌های کشف شده شامل مولکول‌های ساده از جمله متان و یا ترکیبات پیچیده شامل اسید استیک یا اتانول بوده است.

پیش از این محققان پیش‌بینی کردند این پیش ستاره‌ها احتمالاً در اطراف خود مولکول‌های آلی پیچیده به شکل جامد و یا یخی دارند. همچنین در این پیش بینی وجود این مولکول‌ها را به پیش از به دنیا آمدن سیاره‌های اطراف در این پیش ستاره‌ها دانسته‌اند. در گذشته برخی از داده‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب به طور آزمایشی نظریه‌های مربوط به پیش بینی دانشمندان را تایید کرده بود. جیمز وب در داده‌های قدیمی توانسته بود یخ های متنوعی را در بخش‌های سرد و تاریک مناطق ابر مولکولی پیدا کند.

مشاهدات جدید جیمز وب در ابرهای اطراف پیش ستاره‌ها از طریق دستگاه فرو سرخ میانی در برنامه‌های جدید موجب کشف او حضور این یخ‌ها شده و وجود آنها را تایید کرده است. ویل روچا پژوهشگر دانشگاه لیدن و محقق اصلی این مطالعه می‌گوید: این یافته‌ها می‌تواند یکی از پرسش‌های دیرینه اختر شیمی را پاسخ دهد و آن این است که منشأ مولکول‌های عالی پیچیده در فضا کجاست. آیا مولکول‌های مورد نظر در حالت گازی ساخته می‌شوند یا ساخت آنها در حالت یخی انجام می‌گیرد.

تشخیص و کشف این مولکول‌های آلی پیچیده در حالت یخی نشان دهنده این موضوع است که واکنش‌های شیمیایی در حالت جامد روی دانه‌های غبار سرد امکان ساخت انواع پیچیده‌ای از مولکول‌ها را ایجاد خواهد کرد. شناسایی این مولکول‌های پیچیده در حالت یخی میتواند درک بهتری از منشا ساخت مولکول‌ها و طریقه ساخت آن در فضا ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال