گوگل به مرز جدیدی در محاسبات کوانتومی دست یافت

محققان گوگل در یک پیشرفت بزرگ، نشان داده‌اند که کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند در برخی محاسبات پیچیده، ابرکامپیوترهای قدرتمند را شکست دهند. کامپیوترهای کوانتومی با کاهش نویز به زیر یک حد مشخص، به محاسباتی دست می‌یابند که حتی برای سریع‌ترین ابرکامپیوترهای کلاسیک هم غیرقابل انجام است. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، محققان با استفاده […]

محققان گوگل در یک پیشرفت بزرگ، نشان داده‌اند که کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند در برخی محاسبات پیچیده، ابرکامپیوترهای قدرتمند را شکست دهند. کامپیوترهای کوانتومی با کاهش نویز به زیر یک حد مشخص، به محاسباتی دست می‌یابند که حتی برای سریع‌ترین ابرکامپیوترهای کلاسیک هم غیرقابل انجام است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، محققان با استفاده از الگوریتم‌های خاصی نشان دادند که کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند مسائل پیچیده را بسیار سریع‌تر از کامپیوترهای معمولی حل کنند. پردازنده‌های کوانتومی مانند سایکومور، با کنترل دقیق الکترون‌ها در دماهای بسیار پایین کار می‌کنند. همچنین کامپیوترهای کوانتومی به جای صفر و یک، از بیت‌های کوانتومی (کیوبیت) استفاده می‌کنند که می‌توانند همزمان حالت‌های مختلفی داشته باشند. این ویژگی به آن‌ها قدرت محاسباتی بسیار بالایی می‌دهد. این موارد باعث افزایش قدرت کامپیوترهای کوانتومی میشود.

کامپیوترهای کوانتومی پتانسیل حل چالش‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف مانند داروسازی، مواد جدید و هوش مصنوعی را دارند. علاوه بر آن، کامپیوترهای کوانتومی جایگزین کامپیوترهای کلاسیک نمی‌شوند، بلکه مکمل آن‌ها خواهند بود و در کنار هم برای حل مسائل پیچیده به کار می‌روند. در نهایت، این دستاورد گوگل نشان می‌دهد که عصر جدیدی در محاسبات در حال آغاز است و کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند دنیای فناوری را متحول کنند.