اچ‌پی گوشی Elite x3 را به دنیای ویندوزفون‌ها معرفی می‌کند

افراد زیادی از گوشی‎های هوشمند دارای سیستم‎عامل موبایل 10 مایکروسافت استفاده نمی‎کنند، ولی گوشی پرچم‎دار شرکت اچ‎پی یعنی گوشی  Elite x3که در مردادماه وارد بازار می‎شود، ممکن است اقبال ضعیف شده‎ی این سیستم‎عامل را تقویت کند. این گوشی‎هوشمند پرمیموم قیمت پایه‎ی 699 دلار را در ایالات‎متحده خواهد داشت. این قیمت بیشتر مناسب یک فبلت به […]

افراد زیادی از گوشی‎های هوشمند دارای سیستم‎عامل موبایل 10 مایکروسافت استفاده نمی‎کنند، ولی گوشی پرچم‎دار شرکت اچ‎پی یعنی گوشی  Elite x3که در مردادماه وارد بازار می‎شود، ممکن است اقبال ضعیف شده‎ی این سیستم‎عامل را تقویت کند.

این گوشی‎هوشمند پرمیموم قیمت پایه‎ی 699 دلار را در ایالات‎متحده خواهد داشت. این قیمت بیشتر مناسب یک فبلت به نظر می‎آید، ولی شرکت اچ‎پی اعتقاد دارد که این گوشی می‎تواند با استفاده از پردازنده‎ی رده‎ بالا، سیستم‎عامل و لوازم جانبی مبتکرانه‎ای که به همراه آن دیده می‎شود، یک کامپیوتر شخصی نیز باشد.

شرکت اچ‎پی ابتدا گوشی  Elite x3را در بهمن‎ماه در نمایشگاه کنگره‎ی جهانی موبایل معرفی کرد.

این گوشی دارای یک صفحه‎ی نمایش 5.9 اینچی از نوع AMOLED و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است که از این نظر با گوشی‎هایی نظیر گلکسی اس 7 سامسونگ و LG G5 شرکت ال‎جی برابری می‎کند. صفحه‎ی نمایش مذکور دارای فناوری گوریلا گلس 4 است.

وزن این دستگاه 194 گرم و ضخامت آن 7.87 میلی‎متر است. سایر قابلیت‎های آن شامل دو سیم‎کارته بودن، دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی، 4 گیگابایت رم از نوع LPDDR4، پشتیبانی از شبکه‎ی 802.11ac Wi-Fi، 64 گیگابایت حافظه‎ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‎ی خارجی تا 2 ترابایت ظرفیت، می‎شود.

در قلب این گوشی از چیپست اسنپ‎دراگون 820 کوالکام استفاده خواهد شد که دارای یک پردازنده‎ی گرافیکی توانا برای گرفتن ویدئوهایی با کیفیت 4k است. این گوشی‎هوشمند هم‎چنین دارای سنسورهایی به منظور تعیین هویت بر اساس شاخص‎های زیستی نظیر سنسور عنبیه‎ی چشم و حسگر اثرانگشت است.

عرضه‎ی این گوشی به معنای برگشت دوباره‎ی شرکت اچ‎پی به بازار گوشی‎های هوشمند است، که از آن خاطره‎ی خوشی ندارد. آخرین نقش بزرگی که این شرکت در حوزه‎ی گوشی‎های هوشمند همراه داشت خرید شرکت رو به انحطاط Palm در سال 2010 بود که در سال 2014 از دست آن خلاص شد.

دوباره وارد شدن به بازار گوشی‎های هوشمند رقابتی تصمیم آسانی برای شرکت اچ‎پی نبوده است. ولی گوشی  Elite x3با توجه به رده بالا بودن، در تصمیم این شرکت مبنی بر فروختن آن به قیمت بالا به خوبی جا می‎گیرد، دستگاهی که افراد حرفه‎ای و کسانی که در دنیای تجارت مشغول هستند را هدف گرفته است. این شرکت قصدی برای فروش گوشی‎های ارزان ندارد.

گوشی Elite x3 زمانی که سیستم‎عامل ویندوز 10 آن در حالت Continuum قرار بگیرد می‎تواند تجربه‎ی کاربری نظیر PC ارائه دهد. نظیر تجربه‎ای که مایکروسافت با بعضی از سری گوشی‎‎های لومیای خود نشان داد. چیپست اسنپ‎دراگون 820 می‎تواند قدرت پردازش مناسبی را فراهم کند، گرچه قدرت رقابت با قابلیت‎های پردازنده‎های سری Core اینتل برای PC را ندارد.

امکان اتصال این گوشی به یک نمایشگر خارجی و لوازم‎جانبی با استفاده از داک رومیزی (Desk Dock) وجود دارد که اچ‎پی آن را به همراه گوشی به قیمت 799 دلار خواهد فروخت. کاربران در زمان گردش در وب یا ویرایش اسناد برنامه‎ی آفیس مایکروسافت حس و حال استفاده از دستگاه‎‎های رومیزی را خواهند داشت. این داک دارای یک پورت DisplayPort، یک درگاه اترنت و پورت‎های USB-A و USB-C برای اتصال به کیبورد، موس یا هارد اکسترنال است.

اچ‎پی هم‎چنین یک لوازم جانبی به اسم Lap Dock خواهد فروخت که این گوشی‎هوشمند را به یک لپ‎تاپ تبدیل خواهد کرد. Lap Dock دارای یک نمایشگر فو‎ل‎اچی 12.5 اینچی و کیبورد است و می‎توان آن را به گوشی  Elite x3با استفاده از کابل یو‎اس‎بی Type-C یا به صورت بی‎سیم مرتبط کرد.

با گذشت زمان، اچ‎پی به شرکت‎ها کمک خواهد کرد که اپلیکیشن‎های دسکتاپی را داخل فضای ابری Azure مایکروسافت وارد کنند و این اقدام در تلاش برای تبدیل این گوشی به یک جایگزین قابل اعتماد برای PC خواهد بود. کاربران گوشی  Elite x3 قادر به اجرای اپلیکیشن‎های دسکتاپی در فضای ابری با استفاده از برنامه‎ی بصری سازی محیط دسکتاپ HP Workspace خواهند بود.

اچ‎پی اعلام کرده است که این گوشی‎هوشمند روانه‎ی بازار کشورهای متعددی از آمریکا خواهد شد، ولی جزئیات بیشتری مطرح نکرده است.

طبق گفته‎ی وب‎سایت Gartner در اولین سه ماهه‎ی سال 2016 روی هم رفته 2.4 میلیون ویندوز فون به بازار عرضه شد تا این سیستم‎عامل سهم 0.7 درصدی ناچیزی از بازار داشته باشد. این مقدار به نسبت سال قبل در همین بازه‎ی زمانی که 8.27 میلیون واحد بوده یک افت بارز داشته است، آن موقع این سیستم‎عامل 2.5 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. ویندوز از این نظر پشت سر اندروید و iOS قرار می‎گیرد که به ترتیب با عرضه‎ی 293.8 و 51.6 میلیون واحد گوشی‎هوشمند سهم بازاری برابر با 84.1 و 14.8 درصد دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال