ترافیک مصرفی شبکه جهانی اینترنت به‌زودی به مرز زتابایت خواهد رسید؛ یک تریلیون گیگابایت

ما همه روزه از اینترنت استفاده می‌کنیم، از چک کردن ایمیل‌ها گرفته تا مشاهده ویدئو‌ها و تصاویر، جستجو، خواندن اخبار روز و غیره و همین مسائل هم باعث شده تا اینترنت به بخش ثابت استفاده ما از کامپیوترها تبدیل شود. با استفاده روزافزون کاربران از اینترنت، جای تعجب نخواهد داشت که شرکت‌های فعال در این […]

ما همه روزه از اینترنت استفاده می‌کنیم، از چک کردن ایمیل‌ها گرفته تا مشاهده ویدئو‌ها و تصاویر، جستجو، خواندن اخبار روز و غیره و همین مسائل هم باعث شده تا اینترنت به بخش ثابت استفاده ما از کامپیوترها تبدیل شود. با استفاده روزافزون کاربران از اینترنت، جای تعجب نخواهد داشت که شرکت‌های فعال در این حوزه به دنبال راهی هستند تا برای به اشتراک گذاری محتوا در این محیط، کمترین میزان مصرف ترافیک را داشته باشند که در همین راستا هم شرکتی مثل Netflix، منابع ویدئویی خود را دوباره رمزگذاری کرده تا حجم ویدئوهایش کم و کمتر شود؛ اما مسئله اینجاست که هرچقدر هم شرکت‌های فعال در این زمینه کار کنند تا محتوای ایجاد شده در اینترنت کم و کمتر شود، بازهم رشد به اشتراک گذاری محتوا در اینترنت بسیار سریع بوده و حجم انبوهی از داده‌ها و اطلاعات همه روزه در این فضا منتشر می‌شود. همین موضوع که موجب شده که شرکت Cisco که ید طولایی در سخت‌افزارهای شبکه و منابع بر بستر اینترنت دارد، اعلام کند که برای اولین بار ترافیک جهانی اینترنت از مرز یک زتابایت عبور خواهد کرد.

گفتنی است که هر زتابایت معادل 909494701 ترابایت یا اگر بخواهیم معادل کوچکتر و قابل هضم‌تر آن را برای کاربران معمولی اعلام کنیم، چیزی در حدود یک ترلیون گیگابایت است. سیسکو این آمار را در حالی عنوان کرده که پیش از آن گفته که ترافیک جهانی اینترنت در 5 سال گذشته 5 برابر شده و هنوز هم در حال افزایش است.

این شرکت، علت افزایش بی‌رویه ترافیک را محبوبی سرویس‌هایی نظیر Netflix و Amazon Prime عنوان کرده که با خدمات ارائه ویدئو به صورت آنلاین چیزی در حدود 41 درصد کل ترافیک اینترنت را به تملک خود در آورده‌اند. از سوی دیگر هم با رشد ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند به دستان کاربران و اتصال روز افزون این دستگاه‌ها به اینترنت، به طبع حجم انبوهی از داده‌ها در اینترنت ایجاد می‌شود که همین مسئله ترافیک این شبکه جهانی را بیشتر می‌کند.

یکی از دلایل دیگری که بر این مسئله دامن میزند، افزایش سرعت اینترنت است که این موضوع رقبت کاربران را به مشاهده ویدئو، گوشی دادن به موسیقی و انجام بازی‌های آنلاین بیشتر کرده که شرکت‌های ارائه کننده این خدمات برای اینکه از قافله عقب نمانند و بتوانند برای کسب درآمد کاربران را به سمت خود جلب کنند، اقدام به خلق و به اشتراک گذاری داده‌های موردنیاز کاربران می‌کنند که همین مسئله موجب می‌شود کاربران حضور بیشتری را در فضای اینترنت داشته، ارسال و دریافت اطلاعات بالاتری رقم خورده و به طبع ترافیک جهانی اینترنت هم بالا برود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال