تصویر جدید جیمز وب دورترین ستاره کشف شده را نشان می‌دهد

تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق به ثبت تصاویری از دورترین ستاره شد. این تصاویر می تواند داده های مهمی را در اختیار ستاره شناسان قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره مورد نظر با نام Earendel برای نخستین بار توسط تلسکوپ فضایی هابل و در سال ۲۰۲۰ کشف شده بود. فاصله […]

تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق به ثبت تصاویری از دورترین ستاره شد. این تصاویر می تواند داده های مهمی را در اختیار ستاره شناسان قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره مورد نظر با نام Earendel برای نخستین بار توسط تلسکوپ فضایی هابل و در سال ۲۰۲۰ کشف شده بود. فاصله این ستاره تا زمین حدود ۲۸ میلیارد سال نوری است و پیش از راه اندازی تلسکوپ جیمز وب تنها به صورت یک حباب کوچک دیده شده بود. اکنون تلسکوپ وب توانسته است تصاویر دقیقی از این ستاره منتشر کند که در آن نوع کهکشانی که این ستاره در آن قرار گرفته نیز کاملا قابل مشاهده است.

در تصویر منتشر شده توسط جیمز وب یک خوشه کهکشانی نیز قرار دارد که به دلیل عظمت زیاد به صورت یک ذره بین عمل کرده و با شکست فضا زمان کهکشان های دورتر را نیز نشان می دهد. این خوشه بانام WHL شبیه به خوشه کهکشانی Sunrise است که ستاره موردنظر در آن قرار دارد. Earendel قادر است بزرگنمایی مورد نظر را به طور شگفت انگیزی انجام دهد. طبق اطلاعات ستاره شناسان این ویژگی که به آن لنز گرانشی گفته میشود در این ستاره دارای ضریب ۴۰۰۰ است. همچنین گفته شده است عمر این ستاره یک میلیارد سال پس از بیگ بنگ آغاز شده و مطالعه آن اطلاعات زیادی در زمینه ستاره های اولیه در اختیار دانشمندان قرار خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال