عضویت محقق ایرانی در تیم علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب و نقش وی در توسعه آن

یک محقق مقطع فوق دکترا به نام آیرین شیوایی عضو تیم علمی تلسکوپ جیمز وب بوده و توانست در توسعه آن نقش مهمی را ایفا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محقق مقطع فوق دکترای دانشگاه آریزونا به نام آیرین شیوایی که مدرک کارشناسی رشته فیزیک خود را از دانشگاه تهران گرفته […]

یک محقق مقطع فوق دکترا به نام آیرین شیوایی عضو تیم علمی تلسکوپ جیمز وب بوده و توانست در توسعه آن نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محقق مقطع فوق دکترای دانشگاه آریزونا به نام آیرین شیوایی که مدرک کارشناسی رشته فیزیک خود را از دانشگاه تهران گرفته است اکنون دارای مدرک دکترای رشته اختر فیزیک از دانشگاه ریورساید است. این محقق در سایت خود اعلام کرد در رصد خانه استیوارد دانشگاه آریزونا عضو تیم علمی رصد زمان تضمین شده و ابزار فروسرخ میانی مجهز به دوربین مادون قرمز نزدیک بوده است. ۴ ابزار علمی زیر نظر این فرد شامل دوربین مادون قرمز نزدیک، طیف نگار مادون قرمز نزدیک، ابزار مادون قرمز میانی و حسگر هدایت دقیق مادون قرمز بوده است.

تلسکوپ جیمز وب حاصل تلاش آژانس فضایی اروپا، ناسا و آژانس فضایی کانادا است و دهه ها است که این سه آژانس بر روی این تلسکوپ کار می‌کنند. به طوری که حدود ۱۰ میلیارد دلار نیز برای ساخت آن هزینه شده است. هدف از ارسال این تلسکوپ نیز درک صحیح چگونگی شکل گیری و تکامل کهکشان ها پس از مه بانگ است.

 قدرت این تلسکوپ ۱۰۰ برابر بیشتر از هابل است و از طول موج‌هایی استفاده می‌شود که می‌تواند از میان ابرهای غباری گذر کند. جیمز وب به طور عمیق تری می تواند کیهان را رصد کند و بدین ترتیب کهکشانهای پس از مه بانگ را نیز شناسایی خواهد کرد. اگرچه هابل همچنان در حال رصد کیهان است اما ناسا نهایتا می‌تواند تا دهه ۲۰۳۰ از آن استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال