مایکروسافت قصد دارد آلاینده‌های هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند

مایکروسافت با حمایت ۲۰ میلیون دلاری از یک شرکت فناوری تولید کننده سوخت پایدار هوانوردی و همکاری با یک شرکت خطوط هوایی آمریکایی و صندوق سرمایه‌گذاری کره‌ای قصد دارد آلاینده‌های و هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دیمنشنال انرژی در هیوستون آمریکا در […]

مایکروسافت با حمایت ۲۰ میلیون دلاری از یک شرکت فناوری تولید کننده سوخت پایدار هوانوردی و همکاری با یک شرکت خطوط هوایی آمریکایی و صندوق سرمایه‌گذاری کره‌ای قصد دارد آلاینده‌های و هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دیمنشنال انرژی در هیوستون آمریکا در زمینه استفاده از کربن و تولید سوخت پایدار هوانوردی پیشگام است. این شرکت اخیراً برای آغاز پروژه از شرکت مایکروسافت سرمایه جدید دریافت کرده است.

این شرکت قصد دارد انتشار کربن را به سوخت پایدار هوانوردی تبدیل کرده و از آن برای سوخت دیزل به صورت تجدید پذیر و پارافین مصنوعی استفاده کند. طبق اعلام این شرکت استفاده مجدد از گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط کارخانه‌های سیمان یک گام مهم در جهت کربن زدایی صنعتی محسوب خواهد شد. آغاز این پروژه با همکاری شرکتی به نام Svante  است که در زمینه جذب کربن فعالیت داشته و همکاری آنها می‌تواند تا مقیاس تجاری نیز افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از اهداف دیمنشنال انرژی تولید سوخت هوانوردی از آلودگی جذب شده توسط محصولات زمینی است. این شرکت قصد دارد با تصفیه ۶۰۰۰ محصول روزمره به ایجاد پارافین مصنوعی بپردازد. طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام گرفته فرایندهای این شرکت در آینده می‌تواند انتشار آلاینده را تا بیش از ۹۳ درصد کاهش دهد. با توجه به نقش مهم صنعت سیمان در آلودگی هوای جهان پروژه این شرکت می‌تواند یک تاثیر زیست محیطی مهم و بالقوه ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال