سیارکی که با ابعاد یک کوه به زمین نزدیک می‌شود تا چه اندازه خطرناک است؟

اسا می‌گوید یک سیارک با ابعاد یک کوه با نام در حال نزدیک به شدن به زمین است. اما جای نگرانی وجود ندارد. زیرا این سیارک که به عنوان بزرگترین جرم در حال نزدیک شدن به زمین شناخته می‌شود قرار است با سرعتی حدود ۹۳ هزار کیلومتر در ساعت از کنار آن عبور کند. به […]

اسا می‌گوید یک سیارک با ابعاد یک کوه با نام در حال نزدیک به شدن به زمین است. اما جای نگرانی وجود ندارد. زیرا این سیارک که به عنوان بزرگترین جرم در حال نزدیک شدن به زمین شناخته می‌شود قرار است با سرعتی حدود ۹۳ هزار کیلومتر در ساعت از کنار آن عبور کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در آینده قرار است سیارکی با نام 2011 UL21 که آن را سیارک قاتل سیاره نیز می‌شناسند به زمین نزدیک شود. این سیارک یکی از بزرگترین اجرام نزدیک شده به زمین محسوب می‌شود که قرار است با سرعت حدود ۹۳ هزار کیلومتر در ساعت از کنار آن عبور کند. بدین ترتیب نسبت به عبور این سیارک هیچ جای نگرانی نبوده و می‌توان این عبور را با تلسکوپ یا به صورت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی نیز مشاهده کرد.

سیارک قاتل سیاره به اندازه یک کوه بوده و به دلیل وجود این ابعادمان می‌توان آن را از اجرام تهدید کننده حیات روی زمین دانست. سیارک 2011 UL21 حدود ۱۲۵ سال است که در حال نزدیک شدن به زمین است. بنابراین می‌توان گفت این سیارک از بزرگترین سنگ‌های فضایی محسوب می‌شود که در بیش از یک قرن گذشته در حال نزدیک شدن به زمین بوده است. به گفته ناسا ین سیارک نمی‌تواند تهدیدی برای زمین باشد. زیرا دارای مدار حرکتی خاص خود بوده که مانع از برخورد آن با زمین خواهد شد.

توجه به اینکه این سیارک روی یک مدار تا فاصله ۸ میلیون کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود می‌توان آن را یک جسم نزدیک به زمین در نظر گرفت. پس از آن از زمین فاصله می‌گیرد. ابعاد ۸ میلیون کیلومتری در نجوم فاصله کمی به شمار می‌رود. بنابراین می‌توان گفت این سیارک قرار است بسیار به زمین نزدیک شود.

مدار این سنگ بزرگ به گونه‌ای است که هر سه سال یک بار به دور خورشید چرخیده در این چرخش تا فاصله ۱.۳ واحد نجومی به آن نزدیک می‌شود. منظور از واحد نجومی فاصله میان زمین تا خورشید و مدار این سیارک است. این سیارک دارای قطری حدود ۱.۷ تا ۳.۹ کیلومتر بوده و نسبت به تمامی سیارک‌های اطراف زمین بزرگتر است. به گفته دانشمندان این سیارک نسبت به سنگی که حدود ۶۶ میلیون سال پیش با زمین برخورد و باعث نابودی دایناسورها شده بود حدود ۵ برابر کوچکتر است.