فضانوردان ماموریت استارلاینر با تاخیر به زمین باز می‌گردند

دو فضانورد متعلق به ماموریت استارلاینر در تاریخ ۱۷ خرداد وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند و تاکنون حدود بیست روز است که در آنجا به سر می برند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو فضانورد این ماموریت که ابتدا قرار بود تنها ۸ روز در ایستگاه فضایی بمانند اکنون نزدیک به بیست […]

دو فضانورد متعلق به ماموریت استارلاینر در تاریخ ۱۷ خرداد وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند و تاکنون حدود بیست روز است که در آنجا به سر می برند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو فضانورد این ماموریت که ابتدا قرار بود تنها ۸ روز در ایستگاه فضایی بمانند اکنون نزدیک به بیست روز را در آنجا سپری می کنند. به نظر می‌رسد مشکلات فنی کپسول باعث شده تا این دو فضانورد تا تاریخ نامشخصی در ژوئیه در ایستگاه باقی بمانند. طبق اعلامیه ناسا این دو فضانورد قرار است در تاریخ‌های ۲۴ ژوئن و ۲ ژوئیه ۲ پیاده‌روی فضایی را نیز انجام دهند. مسئولان ماموریت استارلاینر قرار است پس از این دو پیاده‌روی تاریخ دقیق بازگشت رو به زمین را مشخص کنند. پیش از این تاریخ ۲۶ ژوئن به عنوان تاریخ بازگشت سونی ویلیامز و یوچ ویل مور به زمین مشخص شده بود.

فضاپیمای استارلاینر در تاریخ ۵ ژوئن و پس از چندین بار به تعویق افتادن در نهایت به فضا پرتاب شده بود. این فضاپیما توانست پس از حدود یک روز به ایستگاه فضایی بین المللی رسیده و فضانوردان را در آنجا پیاده کند. طبق بیانیه بخش فنی نشت هلیوم برای چهارمین بار در سیستم پیشرانه باعث شد تا اقامت آنها در ایستگاه بین المللی طولانی‌تر شود. همچنین در زمان نزدیک شدن استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی ۵ عدد از ۲۸ رانشگر آن خاموش شده بودند. البته چهار عدد از آنها مجدداً توسط بوئینگ راه‌اندازی شدند. ناسا چند روز پس از پرتاب اعلام کرد این مشکل به سوپاپ یک ماژول ارتباط دارد که به درستی بسته نشده و مهندسان در حال بررسی آن هستند.

با توجه به مشکلات ایجاد شده و پیاده‌روی فضایی بازگشت این دو فضانورد با تاخیر به زمین انجام خواهد شد. احتمال می‌رود تاریخ ۴ جولای به عنوان تاریخ بازگشت این دو فضانورد تعیین شود. البته ماندن استارلاینر برای مدت طولانی‌تر در ایستگاه فضایی برای ناسا و بوئینگ سودمند خواهد بود. آنها می‌توانند در این مدت درباره عملکرد این فضاپیما در ماموریت‌های طولانی مدت اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنند.