عجایب کهکشان راه شیری کمتر از آن است که پیش از این تصور می‌شد

مطالعه اخیر محققان نتایج جدیدی را در مورد هسته کهکشان راه شیری نشان می‌دهد. طبق نتایج این مطالعه هسته کهکشان مملو از ستاره نبوده و شباهت بیشتری به کهکشان‌های مارپیچی دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن است کهکشانی که در آن زندگی می‌کنیم تغییر وضعیت داده باشد. زیرا ستاره شناسان با […]

مطالعه اخیر محققان نتایج جدیدی را در مورد هسته کهکشان راه شیری نشان می‌دهد. طبق نتایج این مطالعه هسته کهکشان مملو از ستاره نبوده و شباهت بیشتری به کهکشان‌های مارپیچی دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن است کهکشانی که در آن زندگی می‌کنیم تغییر وضعیت داده باشد. زیرا ستاره شناسان با بررسی گرد و غبار و گازهایی که توسط این کهکشان پراکنده شده دریافتند هسته کهکشان راه شیری کمتر از آنچه که پیش از این تصور می‌شد متراکم است.

ستاره شناسانی از دانشگاه یوتا در سالیک سیتی که در این مورد به مطالعه پرداختند معتقدند این موضوع در مورد کهکشان راه شیری می‌تواند کمتر عجیب بودن این کهکشان را نشان دهد. پیش از این ستارگان و اجزای مربوط به کهکشان راه شیری بسیار متراکم‌تر و فشرده‌تر نسبت به دیگر کهکشان‌های مشابه تصور می‌شدند که تاکنون توسط دانشمندان مشاهده و اندازه‌گیری شده است.

گیل زاسوفسکی ستاره شناسان دانشگاه یوتا در این مورد می‌گوید: اندازه‌گیری‌های اخیر که در مطالعه جدید انجام گرفته شده است نشان می‌دهد کهکشان ما در مقایسه ممکن است زیبا و کوچک به نظر برسد اما تفاوت آن می‌تواند شما را کمی مشکوک کند.

زاسوفسکی و همکارانش در این مطالعه به اندازه‌گیری مکان‌ها و فواصل پرداخته و آن را با ستارگان عظیم قدیمی و داده‌های تحلیلی مربوط به رصدخانه آپاچی پوینت مقایسه کردند. در این مطالعه یک بازبینی کهکشانی صورت گرفته است. نور اجرام آسمانی مانند غول‌های قرمز توسط تلسکوپی‌های روی زمین با توجه به غبار بین ستاره‌ ای غیر قابل شناسایی است. محققان برای اندازه‌گیری طول موج‌های نزدیک به فرو سرخ از میان غبار از رصدخانه آپاچی در سان اسپات در نیومکزیکو استفاده کردند. این مطالعات در نهایت به هسته با تراکم کمتر کهکشان راه شیری اشاره دارد که از طریق گرد و غبار و گازهای اطراف این کهکشان قابل بررسی است.