روش صحیح مصرف مواد غذایی سلامتی روده ها را تضمین می کند

وضعیت سیستم عصبی روده ای با داشتن 200 میلیون نورون و 100 میلیارد باکتری تاثیر قابل توجهی بر افکار ، عملکرد و واکنشهای بدن ما دارد. فلور روده سالم دارای تنوع و گوناگونی باکتریایی است ، اهمیت داشتن رژیم غذایی متنوع نیز به این موضوع بر می گردد که مواد مغذی برای رشد این باکتریها […]

وضعیت سیستم عصبی روده ای با داشتن 200 میلیون نورون و 100 میلیارد باکتری تاثیر قابل توجهی بر افکار ، عملکرد و واکنشهای بدن ما دارد. فلور روده سالم دارای تنوع و گوناگونی باکتریایی است ، اهمیت داشتن رژیم غذایی متنوع نیز به این موضوع بر می گردد که مواد مغذی برای رشد این باکتریها تامین گردد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، به تازگی پژوهشگران دانشگاههای فرانسیسکو و هاروارد تفاوت اثر غذاهای خام و پخته بر باکتریهای روده را مورد بررسی قرار داده اند. داشتن رژیمهای گوشتخواری و گیاهخواری داوطلبین شرکت کننده در این تحقیق نتایج متفاوتی را در پی داشت. سیب زمینی از مواد غذایی مورد آزمایشی بود که این گروه تحقیقاتی به بررسی تاثیر مصرف اشکال خام و پخته آن روی باکتریهای روده پرداختند. زمانی که داوطلبین سیب زمینی پخته استفاده می کردند متابولیسم کربوهیدرات در آنها افزایش می یافت. این اتفاق به دلیل هضم آسانتر نشاسته هنگام گرم شدن آن می باشد. این در حالسیت که باکتریهای روده در اثر مصرف سیب زمینی خام تا حدی آسیب می بینند. نابودی انواع باکتریهای مفید روده که در مبارزه بدن با میکربها نقش دارند سیستم ایمنی را تضعیف می کند. بعلاوه این گروه ذرت ، نخود فرنگی ، هویج و چغندر را نیز مورد بررسی قرار دادند و آنها قصد دارند به مقایسه طیف وسیعتری از خوراکی ها بپردازند. فعل و انفعالاتی که در هنگام پختن مواد غذایی در آنها بوجود می آید مفید ارزیابی شده و این موضوع نشان می دهد که برای حفظ سلامت روده ها بهتر است به روش مصرف مواد غذایی بیشتر دقت کنیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال