عادت تند راه رفتن وضعیت سلامت مغزی را بهبود می بخشد

با مراجعه به تحقیقات علمی پیشین می توان تاثیر سبک زندگی بر سلامت مغزی را به وضوح مشاهده کرد. اینبار پژوهشگران دانشگاه دوک واقع در کارولینای شمالی آمریکا جنبه دیگری از این عامل مهم را بررسی نموده اند. در پژوهش حاضر فاکتور سرعت راه رفتن افراد و سلامت مغز ارتباط تنگاتنگی داشتند، بر اساس این […]

با مراجعه به تحقیقات علمی پیشین می توان تاثیر سبک زندگی بر سلامت مغزی را به وضوح مشاهده کرد. اینبار پژوهشگران دانشگاه دوک واقع در کارولینای شمالی آمریکا جنبه دیگری از این عامل مهم را بررسی نموده اند. در پژوهش حاضر فاکتور سرعت راه رفتن افراد و سلامت مغز ارتباط تنگاتنگی داشتند، بر اساس این یافته ها اشخاصی که با سرعت کمتری راه می روند در سنین 45 سالگی نسبت به همسالان خود مغز پیرتری داشتند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، 1000 داوطلب شرکت کننده در این مطالعه همگی متولد نیوزلند بوده و در یک سال بدنیا آمده اند. با مطالعه سبک زندگی ، وضعیت سلامت و همچنین انجام MRI مغزی برای این افراد نتایج جالب توجهی حاصل شد. آندسته از داوطلبین که عادت داشتند با سرعت راه بروند در وضعیت سلامت مغزی بهتری به سر می بردند و اشخاصی که با سرعت کمتری راه می رفتند مغز پیرتری داشتند. به عبارتی در تصاویر  MRI ، مغز این افراد حجم کمتر ، قشر نازکتر ، سطح کمتری داشت و ضایعات ناشی از بیماری رگهای کوچک مغزی در آنها بیشتر مشاهده شد. علاوه بر آن  سلامت دندانها ، ریه ها و سیستم ایمنی بدن نیز در این عده وضعیت نامناسب تری دارد. تصاویر گرفته شده از چهره این دو دسته داوطلب توسط 8 ناظر مقایسه و نتیجه گیری بعمل آمده نشاندهنده وجود علائم پیری بیشتر در گروهی بود که عادت به آهسته راه رفتن داشتند.

محققان پیش بینی سرعت راه رفتن افراد در سنین 45 سالگی را از روی امتیاز IQ ، تواناییهای حرکتی ، کنترل احساسات ، درک زبان و تحمل خستگی کودکان سه ساله امکان پذیر دانستند. جزئیات این پژوهش ارزشمند در مجله  JAMA Network Open به چاپ رسیده است.  جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال