محدودیت حجمی در AppStore به دوبرابر افزایش یافت

اگر نگاهی به اپ استور اپل بیندازید، متوجه می شوید که تمامی برنامه ها و بازی ها همگی زیر دو گیگابایت حجم دارند و برنامه یا بازی با حجم بالای دو گیگابایت را نمی توانید پیدا کنید. همین امر محدودیت هایی برای سازنده ها به وجود آورده بود. در تازه ترین اقدام، اپل تصمیم گرفته […]

اگر نگاهی به اپ استور اپل بیندازید، متوجه می شوید که تمامی برنامه ها و بازی ها همگی زیر دو گیگابایت حجم دارند و برنامه یا بازی با حجم بالای دو گیگابایت را نمی توانید پیدا کنید. همین امر محدودیت هایی برای سازنده ها به وجود آورده بود. در تازه ترین اقدام، اپل تصمیم گرفته محدودیت حجمی خود را تا دوبرابر افزایش داده و به چهار گیگابایت برای یک اپلیکیشن برساند.

از شش سال عمر اپ استور تاکنون این اولین بار است که اپل دست به همچین اقدامی زده و محدودیت حجمی را افزایش داده است. این اتفاق به توسعه دهندگان فرصت بهتری را برای ساخت برنامه و مخصوصا بازی های بهتر می دهد. اگر نگاهی به اپ استور بیندازید، بازی های زیادی را می بینید که تا مرز دو گیگابایت هم رسیده اند. برای مثال بازی های Star Wars: Knights of the Old Republic و  Infinity Blade III  از جمله این بازی ها هستند که 1.9 گیگابایت حجم دارند.

از طرفی دیگر، بسیاری از سازندگان بازی ها به خاطر همین محدودیت از ساختن بازی برای iOS صرف نظر می کردند و به خاطر همین محدودت حجمی هیج وقت شاهد بازی مثل Final Fantasy در iOS نبودیم. سازنده این بازی علت ساخته نشدن Final Fantasy را همین محدودیت حجمی دانست.

به هر حال شاید این مسئله موجب شود تا کاربرانی که آیپد و آیفون 64 و 128 گیگی دارند و اهل بازی هستند، بسیار خوشحال شوند! اما کسانی که فضای داخلی آیپد یا آیفون آن ها 32 و 16 گیگابایت هست بی تفاوت به این اتفاق نگاه می کنند. چرا که شاید با نصب دو یا سه بازی چهار گیگابایتی، فضای داخلی تلفن هوشمند یا تبلتشان تمام شود و از آن جایی که شرکت اپل درگاه کارت حافظه برای این دستگاه ها قرار نمی دهد، این محدودیت حجمی برای آن ها بی اهمیت خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال