سیستم عامل iOS 18 با شخصی سازی‌های بهینه و هوش مصنوعی معرفی شد

اپل شب گذشته در کنفرانس WWDC 2024 آخرین نسخه یستم عامل خود یعنی iOS 18 را با قابلیت‌های جدید به کاربران معرفی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تمرکز اصلی آپدیت جدید iOS 18 روی هوش مصنوعی و مدل‌های مولد آن بوده است در این کنفرانس معاون نرم‌افزار اپل بهبودهای جدید این […]

اپل شب گذشته در کنفرانس WWDC 2024 آخرین نسخه یستم عامل خود یعنی iOS 18 را با قابلیت‌های جدید به کاربران معرفی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تمرکز اصلی آپدیت جدید iOS 18 روی هوش مصنوعی و مدل‌های مولد آن بوده است در این کنفرانس معاون نرم‌افزار اپل بهبودهای جدید این سیستم عامل را به نمایش گذاشت.

اپل در این مراسم از قابلیت Apple Intelligence رونمایی کرد. این ویژگی هوش مصنوعی قرار است به iPadOS 18 ،iOS 18 و macOS Sequoia اضافه شود. ویژگی های هوش مصنوعی می‌تواند تحول عظیمی را در تجربه کاربران محصولات اپل ایجاد کند. هوش مصنوعی اپل با دریافت اطلاعات شخصی شما تجربه استفاده از این پلتفرم‌ها را ارتقا می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های جدید سیستم عامل می‌توان به ابزارهای جدید برای سفارشی سازی صفحه اصلی اشاره کرد. بدین ترتیب آیکون‌های برنامه‌ها دارای حالت تاریک خواهند بود و کاربران می‌توانند آن را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنند.

ویژگی قفل کردن اپ‌ها نیز در آپدیت جدید ارائه شده است. کاربران می‌توانند زمانی که گوشی خود را در اختیار افراد دیگری قرار می‌دهند اپ‌های مختلف را قفل کرده و یا آنها را در فولدرهای مخفی پنهان کنند که در مواقع لازم به عنوان ویژگی جالب توجه سیستم عامل iOS 18 برای کاربران مورد استفاده باشد.

اپل در این مراسم کنترل سنتر باز طراحی شده و قابل سفارشی سازی را معرفی کرد. توسعه دهندگان می‌توانند ابزارهای مربوط به برنامه‌های خود را در این بخش قرار دهند. کاربران امکان قفل کردن برنامه‌ها را با استفاده از ویژگی احراز هویت خواهند داشت. همچنین اطلاعات موجود در گوشی را از جستجو و سیری پنهان کرد. ویژگی دیگر این آپدیت اتصال به لوازم جانبی از طریق روش جدید و به صورت یکپارچه است.

اپل در این مراسم اعلام کرد در بخش پیام‌ها نیز واکنش‌ها باز طراحی شده و اکنون کاربران می‌توانند پاسخ به پیام‌ها از ایموجی‌ها استفاده کنند. امکان زمانبندی برای ارسال پیام‌ها نیز وجود دارد. ویژگی دیگر در iOS 18 امکان اتصال ماهواره‌ای و ارسال و دریافت پیام‌ها از این طریق است. البته اپل گفته است این قابلیت در حال حاضر تنها در دسترس کاربران سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ خواهد بود.

در بخش ایمیل‌ها نیز امکان دسته‌بندی آنها به صورت خودکار برای کاربران وجود دارد. بنابراین کاربران در شبکه‌های مسیرهای پیاده‌روی در نقشه‌ها می‌توانند نقشه‌های توپوگرافی جدید را به صورت شخصی‌سازی شده درآورند. اپل برای اپلیکیشن فوتوز طراحی جدیدی انجام داده و اکنون کاربران می‌توانند از این اپلیکیشن به شکلی روان‌تر استفاده کنند. از ویژگی‌های ارائه شده برای این اپلیکیشن امکان فیلتر اسکرین شات‌ها و یا جستجوی نوع خاصی از محتوا در فوتوز است.

برای نخستین بار آیفون‌ها به حالت بازی مجهز شدند که در آن فعالیت‌های پس زمینه به حداقل رسیده و نرخ فریم بالا حفظ خواهد شد. در صورت قرارگیری گوشی در حالت بازی امکان پاسخگویی به اتصالات ایرپاد و کنترلرهای بازی بی‌سیم نیز بهتر خواهد شد. به گفته اپل اکنون نسخه بتای اولیه این سیستم عامل در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. نسخه عمومی آن نیز در زمان دیگری و به شکل رسمی در پاییز عرضه خواهد شد.