نقشه برداری از مغز تکنیکی مفید و کاربردی جهت تشخیص بیماریهای مغزی

نقشه برداری از مغز به عنوان یک علم بین رشته ای طی چند سال گذشته برای تشخیص قطعی بیماریها مورد توجه پزشکان قرار گرفته است . این تکنیک در حیطه تخصصهای نورولوژی ، روانپزشکی ، پزشکی هسته ای ، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب همچنین رشته های ریاضی ، فیزیک و مهندسی پزشکی قرار […]

نقشه برداری از مغز به عنوان یک علم بین رشته ای طی چند سال گذشته برای تشخیص قطعی بیماریها مورد توجه پزشکان قرار گرفته است . این تکنیک در حیطه تخصصهای نورولوژی ، روانپزشکی ، پزشکی هسته ای ، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب همچنین رشته های ریاضی ، فیزیک و مهندسی پزشکی قرار می گیرد. به کمک نقشه برداری از مغز می توان بیماریهایی مانند پارکینسون ، الزایمر ، اختلالات خواب و افسردگی را با قاطعیت تشخیص داد ، این علم در حوزه درمان ورود نمی کند و تنها کاربرد تشخیصی دارد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، “مسعود طهماسیان ” دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز اظهار داشت : متخصصان برجسته ای که از کشورهای آلمان ، آمریکا ، دانمارک و…. در همایش نقشه برداری مغز امسال شرکت نموده اند آخرین یافته های علمی را با دانشمندان ایرانی به اشتراک گذاشتند. وی افزود پزشکان در حوزه تشخیص برخی بیماریها با مشکلاتی مواجه هستند این روش کاربردی ، تشخیص افتراقی را امکان پذیر خواهد کرد و ما امیدواریم در آینده نزدیک سکته های مغزی را نیز با نقشه برداری از مغز بیماران تشخیص دهیم. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال