بهترین غذاهای ترکیه ای برای عاشقان غذا کدامند؟

ترکیه زیباست اما در کنار آن جاذبه‌ها و خوراکی‌هایی هم دارد که نمی‌توان آن‌ها را ندید و امتحان نکرد. این کشور در تمام شهرهایش مانند کشور خودمان غذاهای جذاب و خاصی دارد که همگی مخصوص شهرهای مختلف ترکیه هستند و شما را با دنیایی از طعم‌ها و مزه‌های جدید و جذاب آشنا خواهند کرد. اگر […]

ترکیه زیباست اما در کنار آن جاذبه‌ها و خوراکی‌هایی هم دارد که نمی‌توان آن‌ها را ندید و امتحان نکرد. این کشور در تمام شهرهایش مانند کشور خودمان غذاهای جذاب و خاصی دارد که همگی مخصوص شهرهای مختلف ترکیه هستند و شما را با دنیایی از طعم‌ها و مزه‌های جدید و جذاب آشنا خواهند کرد. اگر عازم ترکیه هستید، فارغ از هر شهری که دارد، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما باشید و بیشتر با خوراکی‌های این کشور آشنا شوید. این مطلب هم مطالب خوبی دارد و هم طعم جذاب و مزه‌های لذیذی را به شما ارائه خواهد کرد.

غذاهای ترکیه برای عاشقان غذا

تهیه بلیط تهران استانبول سخت نیست؛ اما فراموش نکنید که قبل از تهیه بلیط باید کارهای زیاد دیگری هم انجام دهید. به عبارتی سفر به استانبول فقط به تهیه بلیط خلاصه نمی‌شود. اطلاعات تکمیلی که برای سفر به استانبول به آن‌ها احتیاج دارید هم به‌اندازه تهیه بلیط و رزرو هتل مهم هستند. واقعیت این است که بیشتر ما ایرانیان غالباً به غذاهایی مانند گوشت و مرغ در سفره‌های خود عادت داریم. به همین دلیل در زمان سفر با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد. غذاهایی که در کشور مقصد ارائه می‌شوند شاید چندان باب میل ما نباشند و ما گرسنه بمانیم؛ اما بد نیست بدانید که فرهنگ غذایی ما و مردمان ترکیه تقریبا شبیه به هم است و شما در سفر خود به کشور ترکیه گرسنه نخواهید ماند. در ادامه با هم غذاهای لذیذ این سرزمین را خواهیم چشید.

مانتی و بالشتک‌های گوشتی‌اش

اولین غذایی که با هم در کشور ترکیه امتحان خواهیم کرد مانتی نام دارد. مانتی یک غذای محبوب مدیترانه‌ای است که با خمیر و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. مردم ترکیه خمیر این غذا را به‌صورت بالشتک‌های کوچک خمیری تهیه کرده و قسمت داخلی آن را با سایر مواد پر خواهند کرد. توصیه می‌کنیم که اگر به ترکیه سفر کردید حتما مانتی بادمجان گوشت و مرغ را نوش جان کنید. البته در کشور ترکیه این کوفته‌های خمیری را که با گوشت بره پر می‌شوند، با ادویه آب پز یا سرخ می‌کنند سپس در زمان سرو هم آن را با ماست موسیر، سس گوجه فرنگی تند، کره، فلفل چیلی تند و نعنا سرو خواهند کرد.

کوفته قلقلی‌های ترکیه

غذای بعدی که در سفر خود به کشور ترکیه حتماً باید آن را امتحان کنید کوفته‌های این کشور است که در انواع مختلفی تهیه می‌شوند. البته در هر منطقه از کشور ترکیه، کوفته‎های مخصوصی را آماده می‌کنند. برای مثال در برخی از مناطق با گوشت خام کوفته سرو و ارائه می‌شود. ساکنان آن منطقه این غذا را به نام “چی کوفته” می‌نامند.

نوع متفاوت دیگری از کوفته‌ها نیز در این کشور وجود دارد که به آن “ایزگارا کوفته” گفته می‌شود. مرسوم است که این کوفته را با برنج، فلفل کبابی و نان سرو می‌کنند. درهرحال شما در کشور ترکیه می‌توانید انواع کوفته‌ها را همراه نان، برنج، ساندویچ یا روی سالاد امتحان کنید.

پیتزای ترکیه‌ای یا لاهماجون

از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای کشور ترکیه که در تمام نقاط آن قابل تهیه کردن است، می‌توان به غذای لاهماجون اشاره کرد. یک غذای خوشمزه و اصیل که بسیار شبیه به پیتزا بوده و در ترکیبات آن از گوشت چرخ کرده، دارچین، فلفل، گوجه فرنگی و سبزی خرد شده استفاده می‌شود. طعم بی‌نظیر و لذیذی دارد که باعث شده تمام افراد طرفدار آن باشند.

کباب‌های لذیذ ترکیه

در ادامه معرفی غذاهای خوشمزه ترکیه به انواع و اقسام کباب‌ها می‌رسیم. همان‌طور که گفتیم ذائقه غذایی مردمان ترکیه به کشور ایران شباهت زیادی دارد و مردم ترکیه هم کباب‌های لذیذی دارند که طعم آن‌ها شبیه به طعم کباب‌های ما است. البته کباب‌ها در منوی متنوع رستوران‌های کشور ترکیه و شهر استانبول، نام‌های مختلفی هم دارند. برای مثال آدانا کباب با گوشت چرخ کرده و یا مخلوطی از گوشت بره طعم‌دار شده و به همراه سیر، ادویه تند و پیاز تهیه می‌شود.

کباب اورفا نیز یکی دیگر از انواع کباب‌های این کشور است که آن را از ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز، مرز انگوش، سیر، زیره با طعم ملایم پاپریکای شیرین آماده می‌کنند.

همینطور شیش کباب از گوشت بره یا مرغ که طعم‌دار شده باشد به همراه روغن زیتون و ادویه تهیه می‌شود.

بیتی کباب هم که از دیگر کباب‌های جذاب ترکی است از گوشت گاو یا گوشت گوسفند مزه‌دار شده آماده و تهیه می‌شود. این گوشت را در یک خمیر نازک مانند خمیر یوفکا می‌پیچند و با چاشنی سس گوجه فرنگی، سبزیجات و ماست سرو می‌کنند.

بعد از آن به اسکندر کباب می‌رسیم که از دیگر کباب‌های پرطرفدار ترکیه است. طبخ این غذا بر روی کباب گردان‌هایی عمودی انجام می‌شود و درست مانند دونر کباب آن را با سس مخصوص سرو می‌کنند.

و در نهایت پاتلی جانلی کباب که در تهیه آن کوفته‌های از گوشت را به همراه حلقه‌های بادمجان بر روی سیخ قرار داده و همه را با هم کباب می‌کنند.

پیده لذیذ ترکیه

آخرین غذایی که قصد داریم به‌عنوان جذاب‌ترین غذاهای کشور ترکیه به شما معرفی کنیم، پیده است. غذای محبوبی که بسیار شبیه به لاهماجون بوده و یک نوع پیتزای ترکی به‌حساب می‌آید. البته پیده شباهت بیشتری به غذاهای امروزی جهان دارد.

برای تهیه آن هم خمیر را به شکل قایق در می‌آورند. سپس محیط داخلی آن را با انواع گوشت‌ها، پنیر و سبزیجات پر می‌کنند. بعد از آن خمیر را بر روی یک ظرف چوبی گذاشته و با سس، گوجه و زیتون تزیین خواهند کرد. شما می‌توانید خمیرهای زیبای قایقی شکل را با انواع و اقسام محتویات تهیه کنید. پیده به طور معمول با محتویات گوشت طعم‌دار شده، اسفناج، تخم مرغ و سوجوک یا کوش باشی تهیه و فروخته می‌شود.

بدنیست بدانید که “سوجوک” یک نوع سوسیس است که طعم تندی داشته و در ترکیه بسیار محبوب است. همچنین تکه‌های مختلف گوشت گوساله که طعم‌دار شده باشند را هم “کوش باشی” می‌نامند.

ترکیه و لیست بالا بلند غذاهای آن

غذاهای ترکیه لذیذ هستند و سفر به ترکیه یک فرصت استثنائی برای لذت بردن از طعم‌هایی جذاب است که مانند آن‌ها را نمی‌توان در مکانی دیگر یافت. توصیه می‌کنیم برای سفر به ترکیه از مجموعه‌های گردشگری مانند اسنپ تریپ استفاده کنید تا سفری به کام و البته لذیذ را تجربه کنید.