ابداع روشی برای تولید اکسیژن از خاک کره ماه

دانشمندان به دنبال روشی هستند تا بتوانند از خاک ماه اکسیژن استخراج کنند. کل سطح ماه از ماده ای به نام سنگ پوشه یا رِگولیت پوشیده شده است. این ماده در همه جا وجود دارد و تقریبا کل سطح این قمر را پوشانده است. فراوانی این ماده دانشمندان را به فکر استفاده از این ماده […]

دانشمندان به دنبال روشی هستند تا بتوانند از خاک ماه اکسیژن استخراج کنند. کل سطح ماه از ماده ای به نام سنگ پوشه یا رِگولیت پوشیده شده است. این ماده در همه جا وجود دارد و تقریبا کل سطح این قمر را پوشانده است. فراوانی این ماده دانشمندان را به فکر استفاده از این ماده در پرینترهای سه بعدی و یا استفاده از آن برای ساخت ایستگاه برای فضانوردان انداخت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از digital trends، سازمان فضایی اروپا قصد دارد تا از این غبار اکسیژن استخراج کند. بیش از 50 درصد از این غبار از اکسیژن تشکیل شده است. البته محصور شدن این اکسیژن در میان اکسیدها استخراج آن را با مشکل مواجه خواهد کرد. بخش فناوری و تحقیقات فضایی این سازمان (ESTEC) برای این کار شیوه الکترولیز نمک مذاب را ابداع کرده اند تا بتوانند به راحتی به اکسیژن دسترسی داشته باشند.

در روش الکترولیز نمک مذاب نمک کلسیم کلرید مذاب بهمراه رگولیت در معرض حرارت بالای ۹۵۰ درجه سلسیوس قرار میگیرند. با رد شدن جریان الکتریسیته در این حین میتوان اکسیژن را جدا نمود. از مزیت های این روش میتوان به استخراج همزمان آلیاژهای فلزی مختلف اشاره کرد که برای فضانوردان بسیار کاربرد خواهد داشت.

این روش برای اولین بار توسط کمپانی Metalysis ابداع شده بود. اما راکتورهای این شرکت توانایی ذخیره اکسیژن را نداشتند. اکنون برخی محققان اروپایی با بازطراحی راکتورها توانستند اکسیژن حاصل از این روش را بطور ارزشمندی حفظ کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال