با کشف ساختار هسته درونی ماه نظریه‌های تکامل این قمر زیر سوال رفت

محققان از داده‌های جدید برای کشف ساختار درونی ماه استفاده کردند. با توجه به کشف ساختار درونی ماه ممکن است نظریه‌های تکامل آن نیز به چالش کشیده شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر دانشمندان نشان می‌دهد یک کره جامد با چگالی شبیه به آهن به عنوان هسته درونی ماه قرار […]

محققان از داده‌های جدید برای کشف ساختار درونی ماه استفاده کردند. با توجه به کشف ساختار درونی ماه ممکن است نظریه‌های تکامل آن نیز به چالش کشیده شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر دانشمندان نشان می‌دهد یک کره جامد با چگالی شبیه به آهن به عنوان هسته درونی ماه قرار دارد. به طور کلی از داده‌های لرزه‌ای برای تشخیص ترکیب داخلی اجرام در منظومه شمسی استفاده می‌شود. زمین لرزه‌ها و انعکاس آنها می‌تواند امواج صوتی ایجاد کند که از مواد داخل یک ستاره یا سیاره به وجود آمده و به دانشمندان در تجسم ساختار درونی آن کمک می‌کند. ماموریت آپولو توانست داده‌های لرزه‌ای بسیاری را برای ماه جمع آوری کند. البته کیفیت به دست آمده چندان برای تشخیص دقیق وضعیت هسته داخلی مناسب نبوده است. دانشمندان پیش از این می‌دانستند یک هسته بیرونی سیال در ماه وجود دارد که هنوز رویه آن کشف نشده بود.

دانشمندان در مطالعات خود متوجه شدند هسته ماه شباهت زیادی به هسته زمین داشته و شامل یک لایه سیال بیرونی و یک هسته داخلی جامد است. آرتور بریو از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه داده‌هایی را از ماموریت‌های فضایی و همچنین آزمایش‌های لیزری ماه جمع آوری کرد. این منجم در این باره می‌گوید: نتایج به دست آمده در این مطالعه باعث به چالش کشیدن نظریه‌های تحول میدان مغناطیسی ماه با وجود هسته آهنی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال