کاوشگر جدید ژاپن اولین تصاویر خود از ماه را ارسال کرد

فرودگر SLIM متعلق به آژانس هوافضای ژاپن با قرارگیری در مدار ماه توانست اولین تصاویر خود را قبل از فرود روی این کره به زمین ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرودگر هوشمند ژاپنی پس از رسیدن به مدار ماه در روز کریسمس توانست اولین تصاویر خود را به تصویر بکشد. […]

فرودگر SLIM متعلق به آژانس هوافضای ژاپن با قرارگیری در مدار ماه توانست اولین تصاویر خود را قبل از فرود روی این کره به زمین ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرودگر هوشمند ژاپنی پس از رسیدن به مدار ماه در روز کریسمس توانست اولین تصاویر خود را به تصویر بکشد. آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن در شبکه اجتماعی توییتر تصاویری تک رنگ اما دقیق از کاوشگر خود منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهد کاوشگر پس از قرارگیری موفقیت آمیز در مدار توانسته است این تصاویر را ثبت کند.

مقامات آژانس فضایی ژاپن در این پست اعلام کردند کاوشگر SLIM به طور موفقیت آمیز وارد مدار قمر زمین شده و اکنون موفق به ارسال تصاویری از ماه شده است. ارسال این کاوشگر رباتیک در تاریخ ۶ سپتامبر با هدف ماموریت تصویربرداری پرتوی ایکس انجام شده بود.

این کاوشگر با فرود موفقیت آمیز روی ماه می‌تواند ژاپن را پس از اتحاد جماهیر شوروی ایالات متحده، چین و هند به پنجمین کشور دارای ورود موفقیت آمیز روی کره ماه تبدیل کند. به گفته آژانس فضایی ژاپن در صورت قرارگیری کاوشگر روی ماه فناوری‌های مورد نیاز برای فرود و بررسی‌های نزدیک و شخصی از سطح ماه در مقیاس کوچک توسط کاوشگر انجام می‌شود. این اولین کاوشگر ژاپنی محسوب نمی‌شود که به مدار ماه رسیده است. پیش از این کاوشگرهای هیدن در سال ۱۹۹۰ و کاوشگر سلن در سال ۲۰۰۷ نیز به مدار ماه رسیده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال