فیل‌ها نخستین حیواناتی هستند که برای صدا زدن یکدیگر از نام‌های خاص استفاده می‌کنند

پژوهش جدید محققان می‌گوید فیل‌ها به عنوان نخستین حیوانات وحشی قادر هستند یکدیگر را با اسم خاص صدا بزنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد فیل‌ها برای صدا زدن همنوعان خود از نام‌های ابداعی استفاده کرده و با استفاده از این شیوه یکدیگر را صدا می‌زنند. پیش از […]

پژوهش جدید محققان می‌گوید فیل‌ها به عنوان نخستین حیوانات وحشی قادر هستند یکدیگر را با اسم خاص صدا بزنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد فیل‌ها برای صدا زدن همنوعان خود از نام‌های ابداعی استفاده کرده و با استفاده از این شیوه یکدیگر را صدا می‌زنند. پیش از این نیز محققان اعلام کرده بودند دلفین‌ها و طوطی‌ها نیز می‌توانند برای صدا زدن یکدیگر با تقلید صدای همنوع این کار را انجام دهند.

گزارش گاردین در این مورد نشان می‌دهد محققان برای تجزیه و تحلیل آواهای ارتباطی بین گله‌های فیل آفریقایی در کنیا از الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. به گفته محققان فیل‌ها برای مخاطب قرار دادن همنوعان خود از صداهای خاص استفاده کرده همچنین آواهایی را تولید می‌کنند. همنوعان این فیل‌ها نیز می‌توانند این آواها را تشخیص داده و به آن واکنش نشان دهند. زیرا هر کدام از این آواها خطاب به یک فیل خاص بوده و فیل‌های دیگر در صورت شنیدن این آوا آن را نادیده می‌گیرند.

متداول‌ترین نوع صدا زدن فیل‌ها دارای سه دسته‌بندی است. نوع اول به آواهای مربوط می‌شود که اغلب تنها برای یک فیل خاص بوده و برای صدا زدن فیل‌های دیگر کاربردی ندارد. دوم زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فیل مورد نظر در فاصله نزدیک قرار داشته باشد. آوای سوم نیز زمانی است که یک فیل بزرگسال در حین مراقبت از یک فیل کم سن از آن استفاده می‌کند.

یک مدل یادگیری ماشینی به محققان کمک کرد تا به بررسی این نوع صدا در فیل‌ها بپردازند. این محققان در این بررسی ۴۶۹ آوای مختلف ضبط شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. هدف از این بررسی شناسایی آواهای خاص برای نامیدن یک فیل بوده و اینکه آیا فیل مخاطب متوجه این آوا می‌شود یا خیر.

طیف وسیعی از صداها توسط فیل‌ها تولید می‌شود که برخی از آنها غرش‌های بلند و برخی دیگر صداهای بسیار آرام است که توسط گوش انسان قابل شنیدن نیست. در این بررسی قسمتی که مربوط به نام فیل‌ها بوده در صداهای مختلف استخراج شده است. زمانی که آوای نام ضبط شده برای یک فیلم پخش شد فیل مخاطب توانست یک پاسخ مثبت و پر انرژی ارائه کند.