ناسا با کمک دوربین مدارگردهای خود تصویری از نیمه تاریک ماه ثبت کرد

مدارگرد ماه متعلق به ناسا با کمک دوربین های قدرتمند خود توانست تصویری شگفت انگیز از نیمه تاریک ماه با جزئیات بی سابقه ثبت کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر به دست آمده از مدارگرد ماه توسط دو دوربین این دستگاه به ثبت رسیده است. دوربین های مدارگرد شناسایی و Shadowcam […]

مدارگرد ماه متعلق به ناسا با کمک دوربین های قدرتمند خود توانست تصویری شگفت انگیز از نیمه تاریک ماه با جزئیات بی سابقه ثبت کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر به دست آمده از مدارگرد ماه توسط دو دوربین این دستگاه به ثبت رسیده است. دوربین های مدارگرد شناسایی و Shadowcam که روی فضاپیمای موسسه تحقیقاتی هوافضا متعلق به کره جنوبی نصب شده موفق به ثبت این تصاویر شده اند. اگر چه دوربین مدارگرد ناسا در تهیه تصاویر سطح ماه بسیار دقیق است. اما امکان تصویربرداری از بخش های سایه دار در ماه را نخواهد داشت. زیرا در این بخش ها نور مستقیم خورشید وجود ندارد. اما دوربین Shadowcam دارای حساسیت ۲۰۰ برابری نسبت به نور است و بدین ترتیب می تواند تصاویر مناسبی را ثبت کند.

البته این ویژگی برای بخش های دیگر که دارای نور مستقیم خورشید هستند مناسب نخواهد بود. به همین دلیل محققان هر یک از این دو دوربین را برای شرایط نوری خاص بهینه سازی کردند و توانستند با ترکیب ابزارهای این دو دوربین تصاویری از نزدیکی قطب های ماه ثبت کنند. در تصاویر ثبت شده که بیشتر شامل رنگ های سیاه و سفید و خاکستری است دهانه شکلتون نیز قابل مشاهده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال