سم آلتمن: نسخه بعدی هوش مصنوعی ChatGPT همانند یک مغز مجازی عمل می‌کند

سم آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAl اعلام کرد هوش مصنوعی بعدی این شرکت احتمالا عملکردی مشابه یک مغز مجازی دارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا شایعات بسیاری در مورد مدل هوش مصنوعی پیشرفته OpenAl با نام GPT-5  منتشر شده است که در آن به برخی قابلیت‌های ویژه اشاره کردند. با […]

سم آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAl اعلام کرد هوش مصنوعی بعدی این شرکت احتمالا عملکردی مشابه یک مغز مجازی دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا شایعات بسیاری در مورد مدل هوش مصنوعی پیشرفته OpenAl با نام GPT-5  منتشر شده است که در آن به برخی قابلیت‌های ویژه اشاره کردند. با وجود پیشرفت‌های و عملکردهای موفق در زمینه‌های مختلف همچنان این مدل در برخی حوزه‌ها پیشرفت چندانی نداشته است. اما اکنون سم آلت من مدیر عامل این شرکت وعده داده است هوش بعدی OpenAl با نام GPT-5  قرار است بسیار هوشمندانه‌تر از نسل قبلی باشد.

در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار مدل هوش مصنوعی بعدی این شرکت نشده است اما OpenAl قصد دارد در مدل‌های بعدی خود بهبود کارایی را مدنظر قرار دهد. در حال حاضر نیز مدل پرچمدار این شرکت با نام GPT-4o در فعالیت هایی مانند کدنویسی می تواند به طرزی فوق العاده عمل کند. اما آلتمن در معرفی GPT-5 گفته است این مدل احتمالاً آنقدر پیشرفت خواهد بود که می‌توان عملکرد آن را شبیه مغز مجازی دانست.

گزارش‌های منتشر شده مدل هوش مصنوعی بعدی این شرکت دارای قابلیت تفکر عمیق‌تر بوده و بر اساس آن می‌تواند نسبت به نسل قبلی خود کارهای بسیار پیچیده‌تری را انجام دهد. طبق اعلام آلتمن دل زمانی بزرگ این شرکت در آینده نامی متفاوت و خاص خواهد داشت که در آن به ویژگی‌های پیشرفته این مدل نیز اشاره شده است.

عملکرد شبیه به مغز مجازی به این مدل از هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا بتواند نسبت به نسل قبلی خود به مراتب بهتر، کارآمدتر و سریع‌تر کارهای مختلف را انجام دهد. سم آلتمن در این مورد گفته است نسل بعدی هوش مصنوعی OpenAl نسبت به نسل‌های قبلی بسیار پیشرفته‌تر بوده و قابلیت‌های منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه خواهد کرد.