ماهواره‌ جدید اسپیس ایکس برای ارائه اینترنت ماهواره ای در گوشی های عادی پرتاب می‌شود

اسپیس ایکس قصد دارد در تاریخ ۲۸ دسامبر اولین دسته از ماهواره های جدید سرویس اینترنتی خود به نام Direct to Cell را در فضا مستقر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاریخ ۲۹ دسامبر زمان ارسال اولین دسته از ماهواره‌ های جدید اسپیس ایکس خواهد بود. در این ماموریت قرار است […]

اسپیس ایکس قصد دارد در تاریخ ۲۸ دسامبر اولین دسته از ماهواره های جدید سرویس اینترنتی خود به نام Direct to Cell را در فضا مستقر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاریخ ۲۹ دسامبر زمان ارسال اولین دسته از ماهواره‌ های جدید اسپیس ایکس خواهد بود. در این ماموریت قرار است موشک فالکون 9 تعداد ۲۱ ماهواره را از پایگاه نیروی فضایی وندینگ به فضا ارسال کند.

اسپیس ایکس در توضیح این ماموریت گفته است: در این پروژه ۶ مورد از اولین ماهواره ها مجهز به قابلیت Direct to Cell قرار دارد.‌ با کمک این ماهواره ها کلیه اپراتورهای تلفن همراه در جهان می توانند به صورت یکپارچه امکان دسترسی به وبگردی، پیامک و تماس را به کاربران در همه جا اعم از خشکی و دریا ارائه کنند.

در صورتی که این پروژه با موفقیت انجام شود، تنها ۸ دقیقه پس از پرتاب موشک فالکون ۹ اولین بخش آن به زمین بازخواهد گشت و در اقیانوس فرود خواهد آمد. در این زمان تعداد ۲۱ ماهواره جدید اسپیس ایکس از بخش بالایی این موشک جداشده و در مدار پایین زمین قرار خواهند گرفت.

اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ موفق به انجام ۹۰ ماموریت مداری شده که در کنار آن دو پرتاب آزمایشی موشک استارشیپ نیز قرار دارد. بیشتر پروژه های پرتاب در اسپیس ایکس به قرارگیری ماهواره های این شرکت در فضا تعلق داشته است. شبکه اینترنت استارلینک اکنون شامل ۵۱۰۰ ماهواره در فضا است که در آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال