استفاده از موبایل‌های غیرهوشمند رویکرد جدید نوجوانان برای کاهش زمان استفاده از گوشی هوشمند

گزارشی در مورد استفاده از گوشی‌های غیر هوشمند منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی نوجوانان و بزرگسالان با هدف کاهش مدت زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند در طول روز به دنبال استفاده از گوشی‌های غیر هوشمند هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً گزارشی در مورد محبوبیت گوشی‌های ساده و غیر […]

گزارشی در مورد استفاده از گوشی‌های غیر هوشمند منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی نوجوانان و بزرگسالان با هدف کاهش مدت زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند در طول روز به دنبال استفاده از گوشی‌های غیر هوشمند هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً گزارشی در مورد محبوبیت گوشی‌های ساده و غیر هوشمند توسط بی بی سی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از بزرگسالان و نوجوانان به دلیل نگرانی در مورد زمان زیاد استفاده از گوشی‌های هوشمند به دنبال استفاده از گوشی‌های ساده هستند.

میزان استفاده روزانه از موبایل‌های هوشمند باعث شده تا نگرانی‌هایی در مورد زمان به کارگیری این دستگاه‌ها در بسیاری از افراد ایجاد شود. گزارشی که در بی بی سی در مورد یک مطالعه جدید دانشمندان منتشر شده نشان می‌دهد بخشی از مغز در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی فعال خواهد شد که در هنگام مصرف ماده‌های اعتیادآور نیز تحریک می‌شود. محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند مطالعه انجام شده در مورد میزان استفاده روزانه از گوشی‌های هوشمند نگرانی‌های بسیاری را در برخی افراد ایجاد کرده است.

لوک مارتین ۱۶ ساله از نوجوانانی که ساعات بسیاری را به استفاده از گوشی هوشمند می‌گذراند در این گزارش می‌گوید: شبکه‌های اجتماعی بر مبنای FOMO یا همان ترس از بقیه جا ماندن ساخته شده‌اند و به همین دلیل احساس کردم امکان استفاده از آن برای من وجود ندارد. در زمان استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام احساس فرو رفتن در منجلاب را داشتم.

تحقیقات آفکام در بریتانیا نشان می‌دهد حدود یک چهارم کودکان بین ۵ تا ۷ ساله دارای گوشی هوشمند هستند. مطالعات پیش از این نیز به ارتباط بین استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تاثیر منفی آن روی سلامت روان از جمله نوجوانان و کودکان اشاره داشته است.

این نوجوانان اکنون تصمیم گرفتند از گوشی ساده‌تر در طول روز استفاده کنند. خانواده‌های این افراد نیز به عنوان حمایت از فرزندان خود و حضور بیشتر در کنار خانواده از گوشی‌های ساده استفاده می‌کنند. یکی از کاربرانی که دارای یک کودک ۵ ساله است و اخیراً اقدام به استفاده از یک گوشی قدیمی نوکیا کرده در این گزارش به بی بی سی گفته است: استفاده از گوشی غیر هوشمند باعث شده تا بتوانم مجدداً عادت‌هایم را تنظیم کرده و زمان با کیفیت‌تری را همراه با پسرم سپری کنم.

این مطالعات در حالی انجام شد که فروش گوشی‌های ساده در آمریکای شمالی رو به افزایش بوده و بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان به دنبال استفاده از گوشی‌های غیر هوشمند هستند.