انواع بیماریهایی که گریبانگیر افراد کم خواب می شود

استرس و دلمشغولی در زندگی شخصی و شغلی ، وقت گذرانی افراطی در شبکه های اجتماعی و یا هر دلیل دیگری که ریتم شبانه روزی خواب را مختل کند و از کمیت و کیفیت آن بکاهد در طولانی مدت باعث بیمار شدن فرد می شود. پژوهشگران کالج پزشکی ایالت پنسیلوانیا طی تحقیقی که به تازگی […]

استرس و دلمشغولی در زندگی شخصی و شغلی ، وقت گذرانی افراطی در شبکه های اجتماعی و یا هر دلیل دیگری که ریتم شبانه روزی خواب را مختل کند و از کمیت و کیفیت آن بکاهد در طولانی مدت باعث بیمار شدن فرد می شود. پژوهشگران کالج پزشکی ایالت پنسیلوانیا طی تحقیقی که به تازگی ارائه نموده اند خواب کمتر از 6 ساعت را دارای تاثیرات منفی و غیر قابل جبران بر سلامتی دانسته اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، آمارها نشان می دهد 45 درصد مردم آمریکا فشار خون بالا در مرحله 2 یا دیابت نوع 2 دارند و 14 درصد نیز از بیماری قلبی رنج می برند. با این اوصاف نتایج بدست آمده از این تحقیق قابل تامل می باشد زیرا بر اساس یافته های منتشر شده خواب کمتر از 6 ساعت برای بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی را تا دو برابر افزایش می دهد و در مورد اشخاصی که سابقه بیماری قلبی یا سکته مغزی دارند آمار مرگ و میر بر اثر سرطان تا سه برابر بالا می رود.

سال 2015 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در این ایالت اعلام کرده بود که 50 درصد بزرگسالان آمریکایی مشکل کم خوابی دارند. آنچه مسلم است پزشکان با در نظر گرفتن عوارض ثابت شده اختلالات خواب باید به بیمارانی که از ناراحتیهای مزمن رنج می برند توصیه کنند روال خواب منظم و کافی داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال