رتبه‏ی اول آندروید در بازار تبلت‏ها

در حال حاضراندروید رتبه ی اول سیستم عامل تبلت های جهان را به خود اختصاص داده است، طی یک بررسی توسط گارتنر ( موسسه ای که پیشتر ادامه‏ی سلطنت اپل تا سال 2015 را پیش بینی کرده بود)، اعلام کرده است که سیستم عامل آندروید سهم 62 درصدی از بازار تبلت ها را به خود […]

در حال حاضراندروید رتبه ی اول سیستم عامل تبلت های جهان را به خود اختصاص داده است، طی یک بررسی توسط گارتنر ( موسسه ای که پیشتر ادامه‏ی سلطنت اپل تا سال 2015 را پیش بینی کرده بود)، اعلام کرده است که سیستم عامل آندروید سهم 62 درصدی از بازار تبلت ها را به خود اختصاص داده است.

یکی از دلایل گسترش استفاده از این سیستم عامل را می توان پشتیبانی از تعداد زیادی تبلت با صفحه نمایش کوچکتر توسط سیستم عامل اندروید بیان نمود و این موضوع باعث فروش بیشتر این سیستم عامل نیز شده است.

خط تولید تبلت های سری نکسوس گوگل نیز در این افزایش میزان فروش بی تاثیر نیست. شرکت سامسونگ با رشد 336 درصدی در بازار تبلت، با دارا بودن سهم 19.1 درصدی از تولید تبلت های اندرویدی به تولید کننده شماره یک تبلت های اندرویدی تبدیل شده است.

اپل نیز سهم 36 درصدی از بازار تبلت ها را به خود اختصاص داده و در این میان تنها 2.1 درصد بازار تبلت ها به ویندوز اختصاص می یابد.

لینک کوتاه | منبع: gsmarena