سنگ معدنی کمیاب در چین حاوی یک عنصر ارزشمند است

دانشمندان در نوعی سنگ معدنی در چین یک عنصر ارزشمند و کمیاب کشف کرده‌اند که به دلیل داشتن خاصیت ابرسانایی می‌تواند در آینده در باتری مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سنگ معدنی نی بابئوتایت در چین عنصر کمیاب نیوبیم را در خود دارد. طبق گزارش‌های منتشر شده این […]

دانشمندان در نوعی سنگ معدنی در چین یک عنصر ارزشمند و کمیاب کشف کرده‌اند که به دلیل داشتن خاصیت ابرسانایی می‌تواند در آینده در باتری مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سنگ معدنی نی بابئوتایت در چین عنصر کمیاب نیوبیم را در خود دارد. طبق گزارش‌های منتشر شده این عنصر نایاب میتواند همانند یک ابر رسانا عمل کرده و به همین دلیل بسیار با اهمیت است. سنگ معدنی گفته شده حاوی نیوبیم، باریوم، تیتانیوم، آهن و کلرید است. البته عنصر نیوبین در آن یک عنصر ارزشمند محسوب می‌شود که آن را بسیار هیجان انگیز کرده است. در حال حاضر در ساخت فولاد از این عنصر فلزی استفاده شده به طوری که می‌تواند استحکام فولاد را افزایش دهد. همچنین این عنصر با مخلوط با چند آلیاژ دیگر نیز به کار می‌رود.

طبق گزارش شرکت ملی هسته‌ای چین سنگ مورد نظر در اکتبر در معدن کانسار بنیان اوبو در مغولستان شناسایی شد. آنتونیو کاسترونتو، استاد مهندسی برق و کامپیوتر از سنگاپور در بیانیه مطبوعاتی خود در این زمینه اعلام کرد: حجم و کیفیت عنصر نوبیوم شناسایی شده می‌تواند باعث تحول و خودکفایی چین شود. در حال حاضر بزرگترین تامین کننده این عنصر فلزی در جهان کشور برزیل است. همچنین کانادا نیز در رده دوم تامین کننده این عنصر در جهان به شمار می‌رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال