اضافه شدن قابلیت‌های بیشتر هوش مصنوعی به مرورگر اج؛ پیشنهاد سایت‌ها به کاربر

مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌های بیشتری مبتنی بر هوش مصنوعی به مرورگر خود اضافه کند. یکی از این ویژگی‌ها پیشنهاد سایت‌ها به کاربر از طریق این مرورگر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر مرورگر مایکروسافت اج ویژگی‌های بسیاری از هوش مصنوعی را در خود ادغام کرده است. این ویژگی‌ها شامل […]

مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌های بیشتری مبتنی بر هوش مصنوعی به مرورگر خود اضافه کند. یکی از این ویژگی‌ها پیشنهاد سایت‌ها به کاربر از طریق این مرورگر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر مرورگر مایکروسافت اج ویژگی‌های بسیاری از هوش مصنوعی را در خود ادغام کرده است. این ویژگی‌ها شامل کوپایلوت در نوار کناری و مایکروسافت دیزاینر برای ویرایش تصاویر است. مایکروسافت قصد دارد با هدف پیشرفته‌تر کردن این مرورگر ویژگی دیگری را نیز با استفاده از هوش مصنوعی مورد استفاده قرار دهد. در آینده این مرورگر می‌تواند سایت‌هایی را به کاربر پیشنهاد کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده ویژگی‌های جدید مرورگر اج در آخرین نسخه قناری قابل مشاهده است. کدهایی که در این ویژگی وجود دارد نشان می‌دهد این مرورگر می‌تواند پیشنهادهایی را به کاربر بدهد. در شناسه‌هاییدا شده از کلمه AI استفاده می‌شود که به نظر می‌رسد در آینده می‌تواند قابلیت پیشنهاد سایت را به شکل فراتر از حد معمول و به نحوی بهبود یافته ارائه کند. در حال حاضر نیز این مرورگر امکان نمایش سایت‌های پربازدید در زیر نوار جستجو را به کاربر می‌دهد.

البته ممکن است پیشنهادهای این مرورگر که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند در آینده به عوامل دیگری مانند تعداد دفعات بازدید از یک سایت نیز بستگی داشته باشد. برخی کاربران تلاش کردند تا این ویژگی را در مرورگر اج راه‌اندازی کنند اما به نظر می‌رسد در حال حاضر این ویژگی فعال نبوده و در عمل هیچ تفاوتی مشاهده نشده است. همچنین در این بخش تنظیماتی برای بهینه سازی پیشنهادات در این مرورگر قرار ندارد. در حال حاضر مرورگر اج بدون نیاز به هوش مصنوعی نیز می‌تواند برخی سایت‌های برتر را نمایش دهد. با این حال مشخص نیست قابلیت بعدی اج چه سودی می‌تواند برای کاربران داشته باشد. به دلیل معماری WebUI 2.0 در این مرورگر کاربران شاهد بهبود 76 درصدی سرعت در این مرورگر هستند.