استارتاپ اروپایی بازمانده فضاپیماها در ماه را بازیافت می‌کند

یک استارتاپ اروپایی قصد دارد با استفاده از چاپگر سه بعدی و قطعات فضاپیما مواد بازیافتی و زباله‌ها در ماه را بازیافت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ در اتریش به نام اینکوس قصد دارد یکی از چالش‌های مهم زندگی در ماه را حذف کند. این شرکت قصد دارد با […]

یک استارتاپ اروپایی قصد دارد با استفاده از چاپگر سه بعدی و قطعات فضاپیما مواد بازیافتی و زباله‌ها در ماه را بازیافت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ در اتریش به نام اینکوس قصد دارد یکی از چالش‌های مهم زندگی در ماه را حذف کند. این شرکت قصد دارد با استفاده از روشی نوین کلیه زباله‌های ایجاد شده در ماه را بازیافت کرده و آنها را به قطعات مفید تبدیل کند.

ماموریت‌های فضایی در ماه همراه با تولید زباله‌های فضایی خواهد بود. همچنین کلیه فضاپیماها و ماهواره‌ها همیشه با معضل دور ریختن تقویت کننده‌ها و موشک‌ها همراه بوده اند. البته در حال حاضر ایلان ماسک با استفاده از فضاپیماهای قابل استفاده مجدد برخی از این مشکلات را حل کرده است.

اغلب قطعات استفاده شده در این ماموریت‌ها به دلیل وجود شرایط سخت به اندازه کافی قوی بوده و اغلب از عناصری مانند تیتانیوم ساخته شده‌اند. این عنصر بسیار کمیاب و گران قیمت است از این رو دور ریختن آن در فضا می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها شود. به همین دلیل اینکوس قصد دارد با استفاده از چاپ سه بعدی برای تغییر کاربری این قطعات و استفاده مجدد از آنها راه حل جدیدی را ارائه کند. روش جدید این شرکت با نام تولید فلز مبتنی بر لیتوگرافی است که طرح آن به آژانس فضایی اروپا ارائه شده و برای آزمایشات اولیه نیز همکاری‌هایی صورت گرفته است.

در این روش چاپ سه بعدی پودر فلز از مواد بازیافتی تولید و پس از اتصال با یک عامل جدید و مخلوط شدن با آن ضمن قرارگیری در معرض نور فرابنفش، سخت خواهد شد. مواد اولیه برای این پروژه نیز همان اجسام دور ریختنی شامل کاوشگرها، فرودگرها یا فضاپیماهای دیگر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال