بازیافت آیفون در اپل با ربات بسیار پیشرفته انجام می‌شود

اپل از یک مدل جدید ربات برای بازیافت آیفون استفاده می‌کند که می‌تواند در مقایسه با نسل قبل فضای کمتری اشغال کرده و با سرعت بیشتری عملیات بازیافت را انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات بازیافت آیفون اپل جدیدترین مدل در بین ربات‌های موجود است که می‌تواند از طریق شکافتن […]

اپل از یک مدل جدید ربات برای بازیافت آیفون استفاده می‌کند که می‌تواند در مقایسه با نسل قبل فضای کمتری اشغال کرده و با سرعت بیشتری عملیات بازیافت را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات بازیافت آیفون اپل جدیدترین مدل در بین ربات‌های موجود است که می‌تواند از طریق شکافتن به اجزای داخلی این گوشی دسترسی پیدا کند. بهینه‌سازی انجام گرفته یکی از اقداماتی است که توانسته کارایی ربات را افزایش دهد. ربات قبلی برای این اقدام به ۱۲ دقیقه زمان نیاز داشت. اکنون ربات جدید تنها در ۱۸ ثانیه می‌تواند بازیافت گوشی‌های آیفون را انجام دهد.

اپل نخستین بار ربات بازیافت خود را به نام لیام ۱ در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده بود. لیام یک ربات خودکار بود که می‌توانست همه اجزای بازیافتی آیفون‌ها را جدا کند. این ربات تمامی اجزا از برد اصلی اجزای دوربین و نمایشگرها را به خوبی جدا کرده و در نهایت مواد با ارزش مانند نقره، مس، پلاتین و طلا نیز استخراج می‌شد. این مواد می‌توانستند در محصولات آینده مجدداً مورد استفاده قرار بگیرند.

نسخه جدید ربات بازیافت آیفون به نام دیزی اکنون تنها در ۱۸ ثانیه می‌تواند این قطعات را جدا کند. طبق گزارشی که از تاسیسات بازیافت اپل منتشر شده این دستگاه اگرچه جدداسازی را در ۱۸ ثانیه انجام می‌دهد اشغال فضا توسط آن نیز بسیار کمتر بوده برای جداسازی مواد اولیه نیز توان ۲ برابری را مورد استفاده قرار می‌دهد.

ربات دیزی شامل دو ماژول اصلی ست که می‌تواند خروجی مواد اولیه را از ۸ جریان به ۱۵ جریان افزایش دهد. این مدل جدید ربات بازیافتی آیفون با پشتیبانی از تعداد بیشتری از مدل‌ها می‌تواند قطعات مربوط به ۲۹ مدل آیفون را به خوبی جدا کند. هدف نهایی در این ربات جداسازی قطعات و دسترسی به مواد اولیه است. زیرا مواد خام اولیه برای استفاده مجدد مورد استفاده خواهد بود.