بنچمارک گوشی‌هوشمند LG G4 و Snapdragon 808 منتشر شد

پس از اینکه گوشی‌هوشمند LG G4 معرفی شد، بسیاری از افراد در مورد عملکرد چیپ 6-هسته‌ای Snapdragon 808، سوالات زیادی داشتند که سعی داریم با انتشار بنچمارک این گوشی‌هوشمند، به این سوالات خاتمه دهیم. البته باید بدانید که پردازشگر گرافیکی Adreno 418 و 3 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3، از دیگر مشخصات اصلی این گوشی به […]

پس از اینکه گوشی‌هوشمند LG G4 معرفی شد، بسیاری از افراد در مورد عملکرد چیپ 6-هسته‌ای Snapdragon 808، سوالات زیادی داشتند که سعی داریم با انتشار بنچمارک این گوشی‌هوشمند، به این سوالات خاتمه دهیم. البته باید بدانید که پردازشگر گرافیکی Adreno 418 و 3 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3، از دیگر مشخصات اصلی این گوشی به حساب می‌آید که در کنار پردازنده‌ی 6-هسته‌ای، اهمیت زیادی دارد. در واقع هیچ محصولی در بازار، مشخصات فنی یکسانی با LG G4 ندارد.

در سه ماهه‌ی اول سال 2014، رقابت میان محصولات اندرویدی با معرفی گوشی‌های هوشمندی همچون HTC One M9، Samsung Galaxy S6 و …، مورد توجه بسیاری از افراد بود. اما چیپ 8-هسته‌ای Exynos 7420 شرکت سامسونگ با پردازشگر گرافیکی Mali T760، در برابر چیپ 8-هسته‌ای Snapdragon 810 و پردازشگر گرافیکی Adreno 430 که در گوشی‌های هوشمند دیگر قرار گرفته بود، موفق‌تر عمل کرد. از سوی دیگر، Meizu با به کارگیری چیپ MediaTek MT6595 و Huawei با استفاده از چیپ Kirin 930 (ساخته‌ی شرکت HiSilicon)، توانستند قدرت خود را به رخ بکشند. اما LG تنها شرکتی است که از چیپ Snapdragon 808 استفاده کرده و حالا باید ببینیم که G4 توانسته انتظارات را به عنوان یک پرچم‌دار برآورده نماید یا نه.

البته تست‌هایی که ما انجام می‌دهیم، برای آزمایش عملکرد بوده و شاید نتواند قدرت واقعی هر گوشی را برای استفاده در 24 ساعت روز نشان دهد. با این‌وجود، تست‌های ما قدرت هر گوشی را در شرایط بسیار سخت مورد توجه قرار داده و بر اساس سخت‌افزارهای مختلف، قدرت آن را نشان می‌دهد. اگر ما بخواهیم تست‌هایی ساده را به عمل آوریم و شرایطی را فراهم کنیم که عملکرد گوشی در حالت normal باشد، نه تنها این موضوع غیرممکن خواهد بود بلکه تفاوت میان گوشی‌های مختلف مشخص نخواهد شد چرا که حتی گوشی‌های ضعیف و رده‌پایین نیز این روزها از پس تمام کارهای ساده بر می‌آیند. در ادامه می‌توانید عملکرد هر کدام از پرچم‌داران شرکت‌های مختلف را در مقایسه با یکدیگر مشاهده نمایید:

1430314845419

عملکرد پردازنده

 برای آزمایش عملکرد پردازنده، ما از تست‌های Vellamo Metal و Basemark OS 2 استفاده کردیم. در این تست‌ها، پردازنده‌ی 6-هسته‌ای چیپ Snapdragon 808، حتی عملکردی بهتر از Snapdragon 810 که در HTC One M9 استفاده شده، داشته و با اختلاف کمی نسبت به چیپ Exynos 7420 که در محصولات سامسونگ به کار گرفته شده، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. با اینکه این چیپ تنها از 2 هسته‌ی Cortex-A57 در مقابل با 4 هسته‌ی Cortex-A57 چیپ‌های Snapdragon 810 و Exynos 7420 استفاده می‌کند، عملکرد آن عالی بوده و نشان می‌دهد که ال‌جی، زمان زیادی را صرف بهبود عملکرد این تراشه کرده است. شاید یکی از دلایل عملکرد بهتر Snapdragon 808 نسبت به Snapdragon 810، مشکلات حرارتی موجود در این چیپ قدرتمند باشد، چیزی که سبب شد ال‌جی از Snapdragon 808 استفاده کند.

با این‌وجود، همچنان Exynos 7420 با فناوری ساخت 14 نانومتری، عملکردی بهتر از HiSilicon Kirin 930 (چیپ به کار رفته در Huawei P8) و MediaTek MT6595 (چیپ به کار رفته در Meizu MX4) دارد. البته هوآوی در چیپ خود به صورت اختصاصی، هسته‌های Cortex-A53 را در چیپ خود تقویت نموده حال آنکه مدیاتک، چیپ خود را با هسته‌های Cortex A7 و Cortex A17 که اقتصادی‌تر بوده و مصرف برق کمتری دارند، در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است.

عملکرد 3D

چیپ Snapdragon 808 که در گوشی LG G4 به کار رفته، عملکرد بهتر این تراشه نسبت به Snapdragon 805 موجود در Galaxy Note 4 را در تست‌های 3D نرم‌افزار AnTuTu و GFXBench نشان می‌دهد. اما عملکرد بهتر Snapdragon 810 را نمی‌توان به سادگی توضیح داد. شاید استفاده کردن از چنین تراشه‌ای و به کارگیری پردازشگر گرافیکی Adreno 430 به جای Adreno 418، برای یک پرچم‌دار مهم‌تر باشد اما نباید فراموش کنیم که دمای این چیپ به شدت بالا می‌رود و همین موضوع عملکرد حدود دو برابر بهتر Adreno 430 نسبت به Adreno 418 می‌باشد. جالب است بدانید که حتی Adreno 430، عملکردی بهتر از پردازشگر گرافیکی Mali T760 که در چیپ Exynos 7420 به کار رفته دارد.

در تست‌هایی که ما انجام دادیم نیز Adreno 420 که در Galaxy Note 4 به کار رفته، عملکرد بهتری نسبت به Adreno 418 که در LG G4 مشاهده می‌شود، دارد. البته باید یک نکته‌ی مهم را نیز در نظر گرفت و آن این است که وضوح تصویر صفحه‌نمایش HTC One M9 کمتر از G4 بوده و 1080p می‌باشد و این بدان معناست که G4 برای تست گرافیکی خود، با تعداد پیکسل‌های بیشتری به نسبت One M9 روبه‌رو خواهد بود که این موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای این اختلاف امتیاز باشد.

عملکرد سیستم

 تست AnTuTu، چشم‌اندازی بسیار خوبی از عملکرد دستگاه را در زمان فشار کامل نشان می‌دهد و کار مقایسه را راحت‌تر می‌کند. در تست‌هایی که ما انجام دادیم، LG G4 عملکرد با داشتن چیپ Snapdragon 808، عملکرد بهتری را نسبت به Galaxy Note 4 داشته اما همچنان نیز پایین‌تر از HiSilicon Kirin 930 و MediaTek MT6595 قرار گرفته است که البته این تلاش در خود نیز خوب می‌باشد.

اما Snapdragon 810 که در HTC One M9 قدرت‌نمایی می‌کند، همچنان هم با حرارت بالایی که دارد، عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته و تنها رقیب آن، Exynos 7420 می‌باشد.

نتیجه‌گیری نهایی

LG G4 را با چیپ Snapdragon 808، می‌توان یک گوشی تقریبا پرچم‌دار! دانست اما با قابلیت‌هایی در صفحه‌نمایش و دوربین که پرچم‌داران دیگر را مغلوب می‌کند. اما عملکرد این گوشی‌هوشمند به صورت عملی در مقایسه با محصولات دیگر تا چه حدی محسوس است؟

اصلی‌ترین توجه ما در عملکرد، نمایش و ضبط فیلم‌هایی با وضوح تصویر 4K می‌باشد که LG G4 در مقایسه با محصولات سایر شرکت‌ها می‌باشد، جایی که شاید LG G4 نتواند آنطور که باید با پرچم‌داران دیگر رقابت کند و با داشتن تکنولوژی قدیمی به کار رفته برای رم‌ها (LG G4 از رم‌های LPDDR3 و Galaxy S6 از رم‌های LPDDR4 استفاده می‌کند) نمی‌تواند سرعتی را که محصولات دیگر فراهم می‌کنند، در اختیار کاربران قرار دهد.

اما اگر شما نیز از افرادی هستید که به دنبال گوشی‌هایی با دروبین قدرتمند، صفحه‌نمایش فوق‌العاده و با طراحی مجذوب‌کننده هستند، حتما توجه شما به LG G4 جلب خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال