ناسا سیگنالی از وویجر ۲ مبنی بر فعال بودن آن دریافت کرد

ناسا اعلام کرد سیگنالی را از این فضاپیما دریافت کرده که نشان دهنده فعال بودن آن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا سیگنالی از فضاپیمای وویجر ۲ با نام ضربان قلب دریافت کرد که امیدها برای ارتباط با آن را افزایش می دهد. در حال حاضر ناسا تلاش دارد تا با […]

ناسا اعلام کرد سیگنالی را از این فضاپیما دریافت کرده که نشان دهنده فعال بودن آن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا سیگنالی از فضاپیمای وویجر ۲ با نام ضربان قلب دریافت کرد که امیدها برای ارتباط با آن را افزایش می دهد. در حال حاضر ناسا تلاش دارد تا با بتواند مجددا با این فضاپیمای دور دست ارتباط برقرار کند. این قطع ارتباط در اثر ارسال یک فرمان اشتباه صورت گرفت. این فرمان باعث چرخش آنتن به سمت دو درجه دورتر از زمین شد. همین موضوع باعث شد تا دیگر تیم ارتباطی نتواند پیامی از این فضاپیما دریافت کند.

ناسا سیگنال مربوط به این فضاپیما را که در حال حاضر در فاصله ۱۲ میلیارد مایلی قرار دارد از طریق اسکن معمولی ایمان شناسایی کرد. اکنون این آژانس مطمئن است که وویجر ۲ زنده بوده و فعال است.

وویجر ۲ همراه با وویجر یک در سال ۱۹۷۷ با هدف دریافت داده های تصویری از مشتری و زحل به فضا پرتاب شده بود. پس از اتمام ماموریت سفر آنها به فضای میان ستاره ای ادامه پیدا کرد و در حال حاضر این دو جرم از دورترین ساخته های بشر محسوب میشوند.

در حال حاضر وویحر ۱ هنوز با ناسا در ارتباط بوده و فاصله آن تا زمین نیز حدود ۱۵ میلیارد مایلی است. این فضاپیما نیز برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ وارد فضای میان ستاره ای شده و دورترین ساخته بشر محسوب میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال