احتمالا ضدعفونی کننده های دوران کرونا به سلامتی و محیط زیست آسیب زده اند

پس از پایان وضعیت اضطراری کرونا اکنون محققان مدعی هستند در این دوران افزایش مصرف غیرضروری مواد ضد میکروبی باعث شده است تا پیامدهایی مانند مشکلات سلامتی، مقاومت دارویی و آسیب های زیست محیطی ایجاد شود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش گروهی از دانشمندان در زمینه مصرف بی رویه ترکیبات آمونیوم […]

پس از پایان وضعیت اضطراری کرونا اکنون محققان مدعی هستند در این دوران افزایش مصرف غیرضروری مواد ضد میکروبی باعث شده است تا پیامدهایی مانند مشکلات سلامتی، مقاومت دارویی و آسیب های زیست محیطی ایجاد شود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش گروهی از دانشمندان در زمینه مصرف بی رویه ترکیبات آمونیوم نوع چهارم QAC در نقش ضدعفونی کننده در خانه، مراکز بهداشتی و محل کار نشان می دهد این مصرف در بسیاری از موارد بی فایده و حتی باعث اسیب شده است. توصیه محققان در آن زمان استفاده از محلول آب و صابون بوده است. در صورت لزوم نیز امکان استفاده از ضدعفونی کننده های ایمن تر وجود داشت. اکنون برخی از مطالعات نشان می دهد بین استفاده از QAC و بیماری هایی نظیر آسم، درماتیت و التهاب ارتباطاتی وجود دارد.

اریک هارتمان از نویسندگان این مطالعه در دانشگاه نورث وسترن در این باره می گوید: این موضوع که استفاده بیهوده از مواد شیمیایی در یک بحران بهداشتی باعث افزایش بیناری های دیگر میشود واقعا طعنه آمیز است. مقاومت میکروبی قبل از همه گیری میلیون ها نفر را به گام مرگ می‌کشاند. استفاده از ضدعفونی کننده های حاوی QAC می تواند باعث بدتر شدن اوضاع شود.

بنزالکونیوم کلرید از رایج ترین نوع QAC است. نمونه های دیگر آن نیز با پسوند آمونیوم کلرید وجود دارند. در هر حال به توصیه دانشمندان استفاده از این ماده در موارد غیر ضروری باید متوقف شود. کرول کویتکوفسکی، یکی دیگر از نویسندگان این تحقیق در این مورد می گوید: کاهش مصرف این ماده همراه با انتشار کرونا نخواهد بود. حتی این کار باعث سالم تر شدن خانه، کلاس درس، محل کار و محیط های مشترک خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال