محققان موفق به کشف یک قاره گمشده ۱۵۵ میلیون ساله شدند

بقایای یک قاره گمشده را در کف اقیانوس کشف کرده‌اند که ۱۵۵ میلیون سال قدمت دارد. دانشمندان ه پردازی درباره یک قاره افسانه‌ای را از قرن‌ها پیش آغاز کرده بودند. این قاره که برخی لقب آتلانتیس را به آن داده‌اند در برخی موارد در نزدیکی اروپا و یا در برخی مواقع نیز در نزدیکی دریای […]

بقایای یک قاره گمشده را در کف اقیانوس کشف کرده‌اند که ۱۵۵ میلیون سال قدمت دارد. دانشمندان ه پردازی درباره یک قاره افسانه‌ای را از قرن‌ها پیش آغاز کرده بودند. این قاره که برخی لقب آتلانتیس را به آن داده‌اند در برخی موارد در نزدیکی اروپا و یا در برخی مواقع نیز در نزدیکی دریای مدیترانه معرفی شده است. اما اکنون این قاره گمشده در کف اقیانوس شناسایی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خشکی تکه تکه شده در کف اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا قرار دارد که قدمت آن حدود ۱۵۵ میلیون سال بوده و نام آرگلند روی آن گذاشته شده است. در گذشته پهنایی به وسعت ایالات متحده داشته است.

معتقدند آرگلند به اواخر دوره ژوراسیک مربوط بوده و در همان زمان نیز از استرالیا جدا شده است. احتمالاً در زمان حکمرانی دایناسورها این قاره باستانی نیز به سمت جنوب شرقی آسیا حرکت کرده و در نهایت نیز در همان جا ناپدید شده است.

پیش از این هرگز اسنادی در رابطه با وجود این قاره کشف نشده بود و به همین دلیل نیز وجود آن مورد تردید دانشمندان قرار داشته است. در حال حاضر نیز آثار این قاره از دست رفته به صورت زمین ساختی توسط زمین شناسان هلندی شناسایی شده که در کف اقیانوس پراکنده و مکان آنها نیز به صورت جزایر کوچکی است.

محققان معتقدند این قاره پیش از این ۴۵۰۰ کیلومتر امتداد داشته و بخش‌های آن در زیر جنگل‌های سبز مربوط به اندونزی و میانمار پنهان بوده است. همچنین دانشمندان در بررسی‌های خود اعلام کردند این قاره پس از تبدیل شدن به مجمع الجزایری در دوره تریاس پسین بخش‌هایی از خود را از دست داده که نهایتاً در دریا فرو رفته‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال